محمد مهدی خاتمی به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: نمایش " سنگ بست" که در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر اجرا شد در اردیبهشت 93 و در سالن قشقایی مموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

او در ادامه افزود: تغییراتی در اجرای عمومی نسبت به اجرای جشنواره عمومی آن اعمال شده که از مهمترین آنها این است که این نمایش با گروه بازیگران مشهدی کار شده بود و به جشنواره آمد در صورتی که در اجرای عمومی گروه بازیگران جدید به روی صحنه خواهد آمد. همچنین تغییراتی هم در طراحی صحنه نمایش داریم.

خاتمی با اشاره به داستان "سنگ بست" گفت: نمایش قصه زنی به نام آهو را روایت می‌کند که شوهرش مرتکب قتل غیر عمد در محلی به نام سنگ بست شده است. او در زندان وکیل آباد است و داستان در واقع روایت‌تلاش‌های آهو برای آزادی شوهرش است ضمن این که داستان در دهه 40 رخ می‌دهد.

این کارگردان تئاتر درباره شیوه اجرایی "سنگ بست" توضیح داد: نمایش فضاهای مختلفی دارد و ما بر اساس صحنه با لکه‌های نور برشی از فضاها را ایجاد می‌کنیم و صحنه‌ها را تغییر می‌دهیم.

خاتمی در پاسخ به اینکه دلیل انتخاب این متن برای اجرا چیست گفت: از آن جا که متن نمایش را خودم نوشتم به نظرم برای یک نویسنده دلیل خاصی وجود ندارد چرا که این یک اتفاق خود به خودی است که برای نویسنده پیش می‌آید ولی در کل متون اجتماعی را می‌پسندم و فضاهای ساده و روان را دوست دارم و می خواهم دور از یک فضای پیچیده با مخاطب گپ و گفت داشته باشم.

انتهای پیام/