هانیه طوسی، طراح لباس گروه موسیقی قمر، تغییرات حوزه مد و لباس را انکارناپذیر دانست و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تغییرات حوزه مد و لباس به حدی است که حتی لباس‌های روزمره و بازار کشور را نیز تحت الشعاع قرار داد به نحوی که اغلب طرح‌های امروز کشور متاثر از موتیف‌های ایرانی است.

او ادامه داد: پس از برگزاری جشنواره مد و لباس بسیاری از تولیدکنندگان و طراحان با یکدیگر رو به رو شدند. این تلاقی باعث شد که طرح‌های بازار بیشتر به سمت طراحی‌های ایرانی و نگاه سنتی ایران قدیم حرکت کند البته به نظر من این اقدامات می‌توانست بهتر و پررنگ تر صورت پذیرد اما آنچه امروز شاهد آن هستیم قابل توجه است.

این طراح لباس تصریح کرد: تاکید صرف بر یک نوع لباس باعث شده که مسئله مد و لباس محدود شود.

طوسی توضیح داد: در نخستین دوره جشنواره مد و لباس بیشترین تاکید بر روی چادر به عنوان یک پوشش بود اما در دوره‌های بعد تمرکز بر روی مانتو قرار گرفت.

او اعلام کرد: باید برای اصلاح حوزه مد و لباس مسئله را گسترده تر بررسی کنیم به این معنا که لباس آقایان و کودکان را نیز در کنار بانوان پیش ببریم.

طراح لباس گروه موسیقی قمر ادامه داد: سال گذشته نمایشگاه مقوله لباس آقایان و کودکان را تنها در بخش فروش مد نظر قرار داد در حالیکه رشد و پیشرفت پوشاک منوط به برنامه ریزی و یک نگاه جامع است لذا تنها حضور در نمایشگاه برای گسترش این عرصه کافی نیست.

طوسی توجه به فرهنگسازی در لباس کودکان را ضروری دانست و بیان کرد: تا امروز چه برنامه ریزی برای لباس کودکان و اصلاح الگوهای این عرصه داشته‌ایم؟

او افزود: به نظر من باید جشنواره را در ابعاد بزرگتری برای پوشش عرصه‌های مختلف برگزار کرد اما آنچه در حوزه لباس بانوان صورت گرفته قابل تقدیر است.

این طراح لباس بیان کرد: متاسفانه علی رغم تمام تمهیدات انجام شده در عرصه مد و لباس هنوز ارتباط بین طراح و تولیدکننده شکل نگرفته است چرا که بسیاری از تولیدکنندگان کار با طراح را به صرفه نمی‌دانند و بیشتر بر سود بیشتر تاکید دارند.

طوسی توضیح داد: توجه تولیدکننده به مسائلی نظیر زیبایی و ترکیب رنگ در بلند مدت می تواند به سود بیشتر بیانجامد اما متاسفانه کسی به این امر توجه نمی‌کند.

او طراحی لباس گروه‌های موسیقی را موفق دانست و گفت: طراحی لباس گروه‌های موسیقی به خصوص در بخش سنتی طی چند سال اخیر به شدت گسترش یافته است تا جایی که ترکیب رنگ‌ها، طرح‌ها و ... با یکدیگر هارمونی دارند.

طراح لباس گروه موسیقی قمر ادامه داد: به طور حتم شکل گیری تغییرات مثبت در عرصه طراحی لباس گروه‌های موسیقی نیز به وابسته به تحولات مد و لباس کشور است که امیدواریم حرکت رو به رشد آن سرعت پذیرد. انتهای پیام/