به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این جلسه، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که مدیران قبلی از مجموعه جدا نخواهند شد، گفت: آقای حیدری‌خلیلی در این مدت علی‌رغم تمام مشکلات موجود کنار ما ماندند، کارها را سامان دادند و با درایت مشکلات را حل و فصل کردند. آقای شریفی‌قادری مدیرکل جدید دفتر آموزش نیز پیش از این در بدنه وزارت ارشاد فعالیت داشتند و هم اکنون به ما ملحق شده و کارها را به خوبی پیگیری می‌کنند. آقای کلانتری نیز سال‌ها در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران تلاش کردند تا بتوانند این مجموعه را به درستی هدایت کنند و از پسِ این کار نیز به خوبی برآمدند.

مرادخانی با تشکر از همکاری اصغر امیرنیا در دوره جدید معاونت امور هنری گفت: بنده از ایشان خواستم تا زمانی که فرد مناسبی را برای این مجموعه انتخاب کنیم در کنار ما باشند که ایشان نیز به شایستگی در این مدت همکاری کردند و جشنواره تجسمی فجر نیز حاصل تلاش ایشان و همکارانشان است و به خوبی نیز در حال برگزاری است. البته اکنون آقای امیرنیا به عنوان مشاور اجرایی در معاونت قرآنی مشغول به کار شده‌اند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیران جدید پیشنهاد داد از تجربیات مدیران قبلی این مجموعه‌ها بهره بگیرند. در ادامه این نشست، اصغر امیرنیا مدیرکل پیشین هنرهای تجسمی با اشاره به پیگیری‌های معاون امور هنری برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره تجسمی فجر، گفت: جشنواره تجسمی فجر مسیر بالندگی را طی می‌کند و در سال‌های آتی نیز قطعا روند رو به رشدی خواهد داشت. هنر زبان مشترک ملت‌هاست و از طریق آثار هنری، می‌توان به دنیا نشان داد که مردم چگونه می‌اندیشند. ایران دارای هنر و تمدن غنی است و امیدوارم با مجموعه فعالیت‌های انجام شده، در مسیر ارایه این هنر و تمدن به دنیا قدم برداریم.

رمضانعلی حیدری‌خلیلی نیز با ارایه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در دفتر آموزش گفت: سال‌هاست که فرهنگ مظلوم است و البته آموزش، مظلومیت بیش‌تری دارد. آموزش بار فرهنگ را بر دوش می‌کشد و نباید از این موضوع مهم غفلت‌ شود. مطمئنا در دوره جدید با حضور آقای مرادخانی، حوزه آموزش سامان خواهد یافت.

محسن کلانتری، مدیرعامل پیشین بنیاد نیاوران نیز اظهار امیدواری کرد که کارها در این مجموعه در آینده با سرعت بیش‌تری پیگیری شود.

پیش‌تر در احکام جداگانه‌ای مجید ملانوروزی به سمت مدیرکل هنرهای تجسمی، سیدعباس سجادی به عنوان مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و محمدتقی شریفی‌قادری به سمت مدیرکل دفتر آموز‌ش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری منصوب شدند.

انتهای پیام/