بهزاد اژدی رئیس انجمن سفال و سرامیک در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین درباره نمایشگاه "قالب" گفت: این نمایشگاه یکی از نمایشگاه‌های ادواری انجمن سفال و سرامیک ایران است که با موضوع "قالب" برگزار شده است.

او افزود: قالب یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین ابزارهای کار سفال و سرامیک است که تکرار را تداعی می‌کند اما گاه می‌توان این قالب را نیز شکست.

اژدی افزود: از میان تمام موضوعاتی که می‌توانستیم برای این نمایشگاه ادواری انتخاب کنیم تصمیم گرفتیم که موضوع قالب را انتخاب کنیم و اتفاقا رویکرد هنرمندان نسبت به این موضوع بسیار خوب بود و آثار قابل تاملی خلق کردند.

او افزود: موضوع برپایی این نمایشگاه را از طریق فراخوان به اطلاع هنرمندان و اعضای انجمن رساندیم و بیش از 100 اثر به دبیرخانه انجمن رسید که پس از داوری 37 اثر از 30 هنرمند به نمایشگاه راه پیدا کردند.

به گفته اژدری آثار این نمایشگاه توسط 5 داور، فرزاد فرجی، رضا تائمی، رجحانه حسینی، رسول جلیلی و بهزاد اژدری داوری و انتخاب شده‌اند.

او درباره همکاری سازمان زیباسازی با انجمن سفال و سرامیک برای برپایی این نمایشگاه گفت: همکاری سازمان زیباسازی تنها برای برپایی نمایشگاه در اخیتار انجمن فضا گذاشته است و با توجه به تفاوت فعالیت‌های سازمان زیباسازی با این جنس از فعالیت‌های انجمن، برپایی این نمایشگاه زمینه‌سازی همکاری خاصی نخواهد بود. هر چند در سایر بخش‌ها با اداره حجم سازمان زیباسازی همکاری‌هایی خواهیم داشت.

رئیس انجمن سفال و سرامیک درباره نمایشگاه آتی انجمن گفت: نمایشگاه آتی انجمن اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که اطلاعات آن را از طریق فراخوان اعلام خواهیم کرد.

در نمایشگاه "قالب" آثاری از هنرمندانی چون؛ تینا ابراهیمی، بهزاد اژدری، کوروش آریش، صادق باقری، مژگان باوکی، مریم پارسازاده، منصوره پورسنگری، مهناز پژم، الهه حدادپور، پونه حسن زاده، رجحانه حسینی، آرزو زرگر، علی زمانی، فتانه سالارکیا، مسعود شیخی، عارفه صابری‌افتخاری، هنگامه صالح زهتاب، علی رضا طاهایی، فرزاد فرجی، زهرا قربانی، هادی محب علی، سمیه محمودی، سوگل موحدپور، لیلا نادی‌زاده، علی نبوی، عاطفه نساجی، زهرا نوبهار، مهدی نیکدل، فربد همت آزاد و هیربد همت آزاد در نمایشگاه "قالب" در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

گالری برگ؛ تا 23 بهمن ماه میزبان نمایشگاه گروهی سرامیک با عنوان "قالب" است. این نمایشگاه به همت سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری انجمن هنرمندان سفال‌گر برپا شده است.

انتهای پیام/320