به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین؛ همزمان با برگزاری ششمین جشنواره تجسمی فجر 4 نشست تخصصی عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویر سازی با حضور داوران خارجی برگزار می شود.

نشست‌های یکم اسفندماه

نخستین نشست این جشنواره با عنوان فتو ژورنالیسم با حضور ژان گامی، سیف‌الله صمدیان و حسن غفاری ساعت 15 تا 18 روز پنج شنبه 1 اسفندماه در سینما تک موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود. همچنین پنج‌شنبه 1 اسفندماه نشست بخش پوستر با نمایش آثار دو داور بخش پوستر برگزار خواهد شد.

نشست بخش پوستر با عنوان پوسترهای اجتماعی با حضور خاویر برمودز، فلیپ توباردار، مسعود نجابتی و مهدی سعیدی ساعت 15 تا 18 برگزار می شود.

همچنین آثار خاویر برمودز از ساعت 9:30 تا 12:30 در موسسه فرهنگی و هنری صبا به نمایش گذاشته می‌شود و درباره این آثار سخن گفته خواهد شد.

همچنین آثار فلیپ توباردا از ساعت 11:15 تا 12:45 دقیقه به نمایش گذاشته می‌شود و درباره این آثار نیز نشست پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.

نشست‌های سوم اسفندماه

دومین نشست تخصصی ششمین جشنواره تجسمی فجر در بخش کاریکاتور و با عنوان کاریکاتور در ایتالیا و ترکیه با حضور محی‌الدین کوراغلو، آجیم سولاج، بهمن عبدی و بزرگمهر حسین پور شنبه 3 اسفند ماه برگزار می‌شود.

همچنین در روز شنبه 3 اسفند آثار محی‌الدین کوراغلو از ساعت 9:30 تا 11 در موزه هنرهای معاصر به نمایش گذاشته می‌شود و درباره این آثار گفت وگو می‌شود.

آثار آجیم سولاج نیز از ساعت 11:15 تا 12:45 در موزه هنرهای معاصر به نمایش گذاشته می‌شود و درباره این آثار گفت‌وگو می‌شود. نشست بخش تصویرگری با عنوان تصویرگری کتاب کودک در دانمارک با حضور راجر ملو، کاظم طلایی، لیز اندرسون و هدی حدادی ساعت 15 تا 18 روز شنبه سوم اسفند در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می‌شود.

ورکشاپ با تصویرگران با حضور راجر ملو از ساعت 9:30 تا 11 در موسسه فرهنگی و هنری صبا خواهد شد.

نمایش آثار داوران خارجی جشنواره تجسمی فجر در رشته‌های عکاسی، پوستر، کاریکاتور و تصویرسازی به صورت ویدئو پروجکشن خواهد بود.

"فلیپ تابوردا" و "راجر ملو" هر دو از برزیل، "محی‌تین کوراوغلو" از ترکیه، "آجیم سولاج" از آلبانی، "لیز اندرسن" از دانمارک و "خاویر برمودز" از کشور مکزیکی، "ژان گامی" از فرانسه داوران خارجی این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر هستند.

ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش ملی(نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سرامیک هنری و مجسمه سازی)، بین الملل( عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی) و مکمل( فیلم های مستند هنرهای تجسمی) 14 بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/320