سرویس سینمای هنرآنلاین // یکی از تفاوت‌های عمده کاخ جشنواره در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر دیدن چهره‌هایی بود که پس از سال‌ها غیبت دوباره به جشنواره آمده بودند.

مجید مظفری، بازیگر و کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون که به گفته خودش پس از حدود نه سال، برای نخستین بار است که به جشنواره فیلم فجر آمده و تاکنون به تماشای بیش از شش فیلم نشسته، درباره فیلم‌های این دوره جشنواره گفت: من از دیدن این فیلم‌ها بسیار متاسف هستم که می‌بینم نتیجه این همه زحمت، این همه وقت و این همه سرمایه‌ که این بچه‌ها برای ساخت این فیلم‌ها می‌گذارند نتیجه‌اش می‌شود این همه سیاه‌نمایی و ناامیدی که به مخاطب نشان می‌دهند.

مظفری ادامه داد: من نمی‌گویم که در جامعه ما چنین مسائلی وجود ندارد اما چرا نباید یک ذره امید در این فیلم‌ها باشد، چرا نباید یک ذره اندیشه درست برای آینده ما در آنها باشد.

این بازیگر و کارگردان سینما با تاکید بر اینکه؛ سینما برای مردم است و فیلم را هم برای کسی جر مزدم نمی‌سازند، گفت: تصور کنید یک خانواده‌ای را که در یک تعطیلات تصمیم می‌گیرند با این هزینه‌های گران امروزی بیایند سینما و فیلم ببینند، با این فیلم‌ها چه چیزی به جز ناامیدی به او می‌دهیم. غیر از اینست که همه چیز را چرک و سیاه برای تصویر می‌کنیم. چرا نباید در فیلم‌‌ها یک ذره امید، یک ذره عشق و یه ذره اندیشه برای آینده وجود داشته باشد که آن خانواده هفته خود را با دیدن یک فیلم سرشار از انرژی امید آغاز کنند.

بازیگر فیلم‌های "سگ کشی" و "مسافران" در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییرات مدیریتی که در سینما به وجود آمده چه چشم‌اندازی را برای آینده سینما متصور هستید، اظهار کرد: به نظر من حضور مسئولین جدید خیلی امید به اهالی سینما داده و ایجاد شور و شوق فراوانی کرده و من فکر می‌کنم خیلی از این بچه‌ها که این فیلم‌ها را ساختند در خلوت خودشان به این نتیجه برسند که ای کاش این قصه و این سناریو را یا قبل‌تر کار می‌کردند یا برای این جشنواره کار نمی‌کردند. ولی نهایتا من مطمئن هستم که همین فیلمسازانی که امسال این فیلم‌ها را ساختند سال آینده با مدیریت جدید بهترین آثار را که سرشار از امید باشد را روی پرده می‌برند.

مظفری درباره کم کاری‌های اخیرش در سینما و اینکه آیا قصد ندارند کار جدیدی را در سینما آغاز کنند، گفت: بعد از فیلم "سگ کشی" به دلائلی دور سینما را خط کشیدم و به سمت تلویزیون رفتم اما احتمال خیلی زیاد و به کمک دوستان امسال قصد دارم دو فیلم جدید را آماده کنم که یکی از آنها فیلمی ضد قهرمان و دیگری یک فیلم کمدی است.

انتهای پیام/32/