به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ؛ موسسه هنرمندان پیشکسوت همزمان با فرا رسیدن دهه فجر صبح امروز 15 بهمن با برگزاری مراسمی، سالروز تولد هنرمندان پیشکسوت متولد بهمن‌ماه را که در باغ زیبای تهران گردهم آمده بودند جشن گرفت.

قباد شیوا، حسن ریاحی، نصرالله مدقالچی، سیاوش طهمورث، ناصر آقایی، رضا بانگیز، حسینعلی پرستار، ایرج یکه‌زارع، محمدحسین عطارچیان، حسن‌علی مهدوی، فاطمه سیدناصری، سوسن اصلانی، محمد سلحشور، حسینعلی اجلی، ذبیح‌الله احمدی و محمدعلی لقاء از جمله هنرمندانی بودند که به دعوت موسسه هنرمندان پیشکسوت و به مناسبت سالروز تولدشان در این مراسم حضور داشتند.

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، مرتضی باقرنژاد مشاور اجرایی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی رسانه در این مراسم حاضر بودند.

در جشن سالروز این فرهیختگان عرصه هنر که وجودشان گنجینه‌ای ارزشمند برای این سرزمین است، پس از پذیرایی اولیه و صرف ناهار، هنرمندان ابتدا به صورت انفرادی و سپس به صورت جمعی شمع‌های کیک تولد خود را خاموش کردند.

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از بریده شدن کیک توسط هنرمندان حاضر در این جشن در سخنانی گفت: بافعالیت‌هایی که تاکنون در موسسه هنرمندان پیشکسوت انجام شده و انعکاس آن در رسانه‌ها توانسته‌ایم عضویت ۴۶۲ هنرمند پیشکسوت شاخه‌های مختلف را تا این لحظه ثبت کنیم که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به ۵۰۰ نفر برسد. به نظر می‌رسد یک لشکر بسیار قدرتمند از قوای هنری دارد شکل می‌گیرد و فکر می‌کنم اگر خود هنرمندان عزیز دست به دست هم بدهند و موسسه خودشان را حمایت کنند آینده خیلی روشنی را می‌شود برای این موسسه دید. امیدوارم مسئولین که باید حمایت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند صدای هنرمندان را بشنوند.

او افزود: از فروردین ۱۳۹۲ که اولین کمک مالی را دریافت کردیم به بعد تقریبا می‌شود گفت سراغ بیش از ۱۸۰ نفر از اساتید رفته و عرض ادب کرده‌ایم. همین که بزرگواری از میان اساتید به ما می‌گوید چه شده بعد از سی سال یاد ما کرده‌اید یعنی اینکه ما خیلی کم کاری کرده‌ایم. حالا که موسسه هنرمندان پیشکسوت افتتاح شده قرار است تا حدی جبران مافات شود. همکاران من در این موسسه هم بسیار زحمت می‌کشند و همین جا لازم می‌دانم از آن‌ها تشکر کنم؛ چرا که هر کجا و در هر بخش که لازم است کاری انجام شود کوتاهی نمی‌کنند.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیش کسوت قدرت و اعتبار این موسسه بسته به حمایت اعضای آنکه شما پیشکسوتان هستید است. اعتماد شما به موسسه هم سرمایه اصلی آن محسوب می‌شود.‌‌ همان طور که اطلاع دارید نامه‌ای با ۱۱۰ امضا در تقاضای حمایت از موسسه هنرمندان پیشکسوت به رئیس جمهور محترم ارائه شده که امیدواریم به آن پاسخ داده شود. موضوع فعالیت ما تنها منافع هنرمندان پیشکسوت است و برآورده شدن‌اش نیازمند آن است که هر کجا که رسانه‌ها و خبرنگاران بتوانند نام موسسه هنرمندان پیشکسوت را مطرح کنند و در جلب حمایت از فعالیت‌های این مرکز قدم بردارند.

عباس عظیمی در ادامه این مراسم از تهیه کارت دومنظوره‌ای برای ۱۶۰ نفر از هنرمندان خبر داد که طبق گفته او این هنرمندان می‌توانند علاوه بر برداشت وجه مستمری خود از بانک‌ها، از آن به عنوان کارت شناسایی ویژه نیز استفاده کنند. عظیمی صدور این کارت برای دیگر اعضای این موسسه را منوط به تکمیل پرونده توسط هنرمندان عنوان کرد.

مدیرعامل موسسه پیشکسوتان با اشاره به حمایت اخیر این موسسه و اعضای آن از مجید بهرامی هنرمند مبتلا به سرطان گفت: این اقدام در حقیقت آغاز بخشی از فعالیت‌های این موسسه در حمایت از هنرمندانی که در بستر بیماری هستند محسوب می‌شود که از این پس به ویژه به هنرمندان مبتلا به بیماری سرطان اختصاص پیدا خواهد کرد.

گرفتن عکس‌ یادگاری و در انتها یک عکس دسته جمعی از لحظات دیدنی و پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/