به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین نمایش "زندگی انسان" کاری از مسعود دلخواه از امشب (15بهمن) در تالار اصلی سالن مولوی روی صحنه می‌رود.

مسعود دلخواه به هنرآنلاین گفت:"زندگی انسان" یک نمایشنامه اکسپرسیونیستی نوشته نیکلایوویچ آندریوف است که معروفترین نمایشنامه اکسپرسیونیستی روسیه در قرن 20 است و ما با دراماتورژی آن را کوتاه کردیم.

او در ادامه افزود: نمایش به شیوه اجرایی اکسپرسیونیستی به روی صحنه می‌رود به طور مثال کاراکترها ضرورتا دارای شناسنامه واقع‌گرایانه نیستند و نماد یک قشر و بخش از جامعه هستند به جز انسان و همسرش که انسان هستند. در بازیگری، میزانسن،گریم و غیره، همه غیر رئالیستی و دارای یک ریتم شتاب گیرنده هستند که پر از تصویرهای تئاتری است. داستان دارای 7 اپیزود است و راجع به تولد انسان است و به بخش‌های مختلفی از زندگی انسان از جمله عشق، ازدواج، فقر، ثروت، مصیبت و مرگ می‌پردازد.

مسعود دلخواه به تعداد زیاد بازیگران روی صحنه در این نمایش اشاره کرد و گفت: در این نمایش 25 بازیگر به روی صحنه می‌روند که از جمله می‌توان از محمدرضا هدایتی، صحرا فتحی، بیژن زرین، افسون دلخواه، راحیل روحانی‌زاده نام برد. همچنین فاطمه زعفرانی طراح صحنه و لباس و بامداد افشاری آهنگساز اثر هستند.

"زندگی انسان" تا 25 اسفند هر روز ساعت 19 در تالار مولوی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/