به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی , محمدتقی شریفی قادری با حکم علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به سمت مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری منصوب شد.

در این حکم آمده است: "نظر به شایستگی و سوابق ارزنده جناب‌عالی، بنا به پیشنهاد معاون محترم امور هنری، به موجب این حکم به سمت مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری منصوب می‌شوید. امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از اساتید و صاحب‌نظران و تعامل سازنده با مدیران و فعالان امور آموزشی، در جهت ارتقا و تعالی آموزش‌های هنری متناسب با راهبردها و رویکردهای فرهنگی و هنری دولت محترم و برنامه‌ریزی برای سامان‌دهی آموزشگاه‌های آزاد هنری، نظارت، ارزیابی مستمر و توسعه متوازن آن از نظر کمی و کیفی و توجه ویژه به هنرستان‌های هنرهای زیبا، حضور مؤثر در فعالیت‌های مرتبط بین‌المللی پژوهش‌های تخصصی و انجام سایر وظایف محوله موفق و مؤید باشید."

محمدتقی شریفی قادری، متولد سال 1343 و کارشناس ارشد علوم اجتماعی است. او پیش از این مسئول مرکز آمار و اطلاعات موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت بازرگانی و کارشناس پژوهش‌های اجتماعی و مسئول واحد فرهنگی و اجتماعی وزارت کشور بوده است.

شریفی قادری همچنین در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان معاون مرکز آمار و برنامه‌ریزی پژوهش‌های فرهنگی و هنری، مدیر اجرایی طرح‌های ملی پژوهشی، سرپرست پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، معاون پژوهشی دفتر برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری، معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری، کارشناس توسعه فناوری سینمایی و سمعی و بصری، سرپرست دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری و معاون دفتر مطالعات و توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی فعالیت کرده است.

او دبیر نخستین جشنواره هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی کشور، دبیر دهمین دوره جشنواره بین‌المللی انتخاب و معرفی پژوهش فرهنگی سال، مسئول گروه‌های تهیه و تدوین طرح درس برای آموزشگاه‌های آزاد سینمایی و دبیر شورای برنامه‌ریزی معاونت امور فرهنگی و معاونت آموزشی و پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بوده است.

از فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی شریفی قادری می‌توان به اجرای طرح پژوهشیِ ارزشیابی و سنجش عملکرد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مجری استانی در اجرای پژوهش ملی رفتار فرهنگی ایرانیان، مدیر امور اجرایی پژوهش ملی پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان، تدریس در دانشگاه پیام نور، تدریس در مرکز آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تدریس در مرکز آموزش سیاسی وزارت کشور، تدریس در مرکز آموزش استانداری آذربایجان غربی و... اشاره کرد.

انتهای پیام/