به گزارش سرویس تجسمی هنرآنلاین/ نمایشگاه آثار غیر رقابتی ششمین جشنواره تجسمی فجر با آثار ۷۷ تن از اساتید رشته‌های مختلف تجسمی در بخش غیر رقابتی ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به نمایش گذاشته می‌شود.

رضوان صادق‌زاده هنرمند نقاش که در این نمایشگاه حضور دارد درباره اثری که در این بخش ارائه کرده به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به دعوت دبیر جشنواره و از آنجا که با تم کارهای من آشنایی داشتند از من خواسته شد تا اثری را برای نمایشگاه انسان معاصر به جشنواره ارسال کنم. در این نمایشگاه یک نقاشی دولته‌ای در ادامه کارهای قبلی‌ام اما با رویکردی متفاوت نسبت به آن‌ها به نمایش در می‌آید.

او در خصوص ارزیابی‌اش از جشنواره هنرهای تجسمی فجر اظهار کرد: یکی از نکته‌های بسیار مثبت این جشنواره این است که تاکنون به طور منظم و بدون وقفه برگزار شده و برای مثال از دوسالانه‌ها که بسیار نامنظم و‌ گاه با وقفه‌های طولانی برگزار می‌شوند روند مطلوب‌تری دارد.

این هنرمند درباره میزان مشارکت جامعه هنری در این رویداد بیان کرد: شاید به این علت که جشنواره تجسمی فجر رویدادی است که به طور تمام و کمال در اختیار ارگان‌های دولتی است نقاشان حرفه‌ای و با سابقه تمایل زیادی برای حضور در آن ندارند و ترجیح می‌دهند چنین جشنواره‌هایی توسط انجمن‌ها برگزار شود یا حداقل در آن مشارکت داشته باشند. به نظر من بخش آسیب‌پذیر این جشنواره همین است که باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.

صادق‌زاده در ادامه درباره حضور هنرمندان جوان در جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: در شش دوره‌ای که این جشنواره برگزار می‌شود بیشتر طیف هنرمندان جوان و دانشجویان هستند که در این جشنواره حضور دارند. واقعیت این است که در جامعه ما هر قدر هم بعضی از هنرمندان و انجمن‌ها در رویدادی حضور نداشته باشند از آن طرف هنرمندان طیف‌های دیگر وارد عرصه می‌شوند و مشکل چندانی از جهت کمبود مخاطب به وجود نمی‌آید. در حقیقت برای سیستمی که بخواهد تنها آمار و ارقام ارائه کند مسئله‌ای پیش نمی‌آید و به هرحال جشنواره مخاطبین خودش را خواهد داشت اما اگر بخواهیم سطح و کیفیت جشنواره را مدنظر قرار بدهیم آن وقت کمبودهایی وجود دارد که باید به فکر رفع کردن آن‌ها بود.

او در پایان با ارزیابی آثار هنرمندان جوان این جشنواره نیز اظهار کرد: به نظر من سطح کارهای جوانان هنرمند خوب است و چون من با دانشجویان این رشته در ارتباط هستم باید بگویم کار‌هایشان واقعا خوب است. این دسته از هنرمندان هم با انگیزه در جشنواره شرکت می‌کنند و زیاد تابع مسائل مربوط به انجمن‌ها و حضور یا عدم حضور در رویدادهای این چنینی نیستند و صرفا این جشنواره را فرصتی برای دیده شدن در نظر می‌گیرند.

انتهای پیام/