به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نمایش"تردید نکن هوراشیو" نوشته سعید هاشمی ‌پور و کارگردانی عباس اقسامی از امشب (15بهمن) در حالی اجراهای عمومی خود را در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان آغاز می‌کند که شب گذشته یک اجرای اختصاصی برای هنرمندان داشت.

عباس اقسامی کارگردان این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: قصه نمایش مربوط به دوران پس از هملت و زمانی است که پادشاهی به دست کسی دیگر می‌افتد و رویه‌ای که انتخاب می‌کند به دیکتاتوری ختم می‌شود . چرخه هملت دوباره تکرار می‌شود و در واقع ادامه داستان هملت است.

در اجرای این نمایش از کمدیادلارته، تئاتر فیزیکال و پارودی استفاده کردیم. در واقع یک نمایش کمدی را به صحنه می‌بریم. از آن جایی که به کمدیا دلارته و تئاتر فیزیکال علاقه زیادی دارم متونی را کار می‌کنم که جایی برای این شیوه اجرایی و قابلیت آن را داشته باشند.

اقسامی در ادامه افزود: کمدیادلارته نمایش کمدی سنتی ایتالیایی؛ شبیه نمایش سیاه‌بازی یا تخت حوضی ایرانی است. چند شخصیت و تیپ معین دارد که آنها هم اسم‌های معینی دارند که شباهت‌هایی با تیپ‌های روحوضی دارد. مثلا آرلکن شبیه سیاه ایرانی است و یا حاجی را می‌توانیم در پانتالونه ببینیم. سعی کردیم شخصیت نمایش را از رفتار و تیپ‌های کمدیا دلارته وام بگیریم. ژست و فرم ایتالیایی بازیگران و رفتارمندی و نوع بیان و ادای کلمات کمدیا دلارته استفاده شده است ولی به لحاظ محتوایی یک پارودی یا نقیضه‌پردازی است که ایجاد و چیدمان حرکات متناقض با هم را به صحنه می‌آورد و ما سعی کردیم وجه کمیک قصه به لحاظ مفهومی را بیشتر نشان دهیم.

این کارگردان تئاتر درباره اجرای اثرش گفت: " تردید نکن هوراشیو " در جشنواره سی و یکم تئاتر فجر اجرا شد ولی هرچه تلاش کردیم تا به امروز نتوانستیم در یکی از سالن‌های مرکز هنرهای نمایشی اجرای عمومی داشته باشیم.

لازم به یادآوری است، بازیگران این نمایش علی تقی‌زاده، مهدی حاجیان، بهناز نادری، مهران نایل، مهدی شاه هستند که تا 25 اسفند؛ ساعت 18:30 در سالن انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.