به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ روز سوم سی و دومین جشنواره فیلم فجر در حالی آغاز شد که تازه ترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا در برج میلاد روی پرده رفت .برج میلاد روز نسبتا آرامی را داشت و تغییری در برنامه ها ایجاد نشد. تصمیم گرفتیم که برای تهیه گزارش به سینماهای مردمی مراجعه کنیم. یکی از سینماهای مردمی که "چ" را امروز اکران می کرد سینما آزادی بود که مهم ترین سینمای مردمی این روزهای جشنواره فیلم فجر است.

جشنواره فیلم فجر در طول سالیان گذشته همیشه مورد توجه مردم قرار گرفته است و مخاطبان نقش ویژه ای در جشنواره فیلم فجر دارند. ساعت حوالی هشت شب بود که به سینما آزادی رسیدم و جمعیت زیادی در جلوی سالن حضور نداشت و ازآن صف های طولانی همیشگی خبری نبود. کمی جلوتر رفتم و دیدم کاغذی پشت شیشه سینما با این عنوان که بلیت فیلم "چ" به فروش نخواهد رسید چسبانده شده است و عده از مردم به دنبال بلیت بودند که بتوانند آخرین ساخته حاتمی کیا را به تماشا بنشینند، با کمی پرس و جو درباره خرید بلیت متوجه شدم که استقبال از فیلم ها بسیار زیاد است و گیشه سینما فقط بلیت های کمی را به فروش می رساند. حدود 20 تا 30 بلیت گیشه فروشی در اختیار آنها قرار دارد و بلیت های بازار سیاه در گوشه و کنار سینما به فروش می رسد.

رضا سعیدی پور؛ مدیر سینما آزادی در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین در خصوص خرید و فروش بلیت توسط دلالان گفت: من تا به امروز جلوی سینما کسی را ندیدم که بلیت بفروشد و اگر چنین مسئله ای وجود داشته باشد برخورد قاطعانه خواهیم کرد.ما افرادی مامور این کار کردیم که در صورت مشاهده این اتفاقات به ما گزارش دهند.

کمی آن طرف تر جوانی را دیدم که به دنبال تهیه بلیت فیلم "چ" با یکی از فروشندگان بلیت در حال گفت و گو و چانه زنی بر سر قیمت بلیط بود. از او پرسیدم که بلیت فیلم را با چه قیمتی برای فروش گذاشته است؟ گفت: قیمت ها متفاوت بوده اما این آقا منصف تر از بقیه است و بلیت ها را با قیمت چهل هزار تومان به فروش گذاشته است. بقیه 50 تا 60 هزار تومان بلیت این فیلم را قیمت گذاشته بودند.

در سالن انتظار حضور پر شور مردم توجه ام را جلب کرد و از گوشه و کنار جمله هایی را می شنیدم که می گفتند: باید فیلم خوبی شده باشد، به هرحال حاتمی کیا است دیگر، از بازی عرب نیا در این فیلم تعریف می کنند و ... کمی آن سو تر بچه های خانه سینما نشسته بودند و از مردم درباره سی و دومین جشنواره فیلم فجر از طریق پرسشنامه نظر سنجی می کردند و مردم با استقبال این فرم ها پر می کردند.

یکی از نکات جالب در خصوص نحوه نظرسنجی فیلم ها این بود که دیگر ارزیابی بر اساس خوب ، متوسط و ضعیف نیست و گزینه های تازه به جدول اضافه شده است و با سال های دیگر تفاوت عمده ای داشته است.

گزینه خیلی پسندیدم 4 امتیاز دارد و برای گزینه اصلا نپسندیدم 1 امتیاز تعریف شده است ودرسانس قبلی مردم با جدیت ته بلیت های خود را در صندوق ها می ریختند.

سام بهشتی/

انتهای پیام/55