باران کوثری در گفت و گو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین در پاسخ به این سئوال که سرنوشت سارای "خون بازی" همین است که در "قصه ها" به تماشا نشستیم، گفت: رخشان بنی اعتماد در فیلم هایش سعی می کند که قصه اش با نا امیدی به پایان نرسد و ما در زمان ساخت "خون بازی" هم همین هدف را دنبال می کردیم. در فیلم "خون بازی" در سکانس آخر روزنه ای از امید وجود داشت، در فیلمی که هیچ رنگی را ندیده بودیم، این امید را به می داد که سارا اعتیادش را ترک خواهد کرد اما ما این ترک اعتیاد را در این فیلم ندیدیم.همیشه می دانستم که اگر بخواهم آینده ای برای سارا متصور شوم این است که اعتیادش را ترک کرده و به آغوش جامعه بازگشته است.

بازیگر فیلم "قصه ها" در باره مضمون تلخ این فیلم گفت: "قصه ها" فیلم تلخی است اما من این مسئله را قبول ندارم که می گویند دیدگاه این فیلم تلخ است، چون دید کسی که تلخ نخواهد شد. وقتی دوربین رخشان بنی اعتماد به عنوان یک کارگردان با دغدغه های اجتماعی به میان شهر می آید و کاراکترها را روایت می کند، صرفا یک دوربین ناظر است. در فضایی که هیچ شیرینی وجود ندارد، آن دوربین تلخی ها را ثبت می کند. بهتر بگویم "قصه ها" برآیندی از واقعیت های اجتماعی است که در این سال ها آن را تجربه کردیم و صحبت کردن از خوشی ها و شادی ها در این ایام خیانت بود.

او ادامه داد: فیلم به هبچ وجه تلخ نیست، یک سند اجتماعی از سال هایی است که ما هزینه هایی را متحمل شدیم، به نظر من این فیلم امیدوار کننده ترین فیلم هشت سال اخر سینمای ایران است به این دلیل که سارا و حامد با وجود همه واقعیت ها معتقدند که می توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند و از امید و برون رفت از بحران حرف می زنند.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/55