به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری جشنواره موسیقی فجر؛ از بلیت‌های 14 گروه موسیقی شرکت کننده در بخش‌های مختلف جشنواره بیست‌ونهم موسیقی فجر با گذشت 5 روز از زمان فروش، به اتمام رسید.

به دنبال آغاز بلیت فروشی اجراهای جشنواره موسیقی فجر از ساعت 24 روز سه شنبه 8 بهمن ماه، بلیت‌های کنسرت دونوازی سامان احتشامی و بابک شهرکی در بخش جنبی، گروه همنوازان فاخته به سرپرستی خشایار پارسا و ردیف به سرپرستی محمدجواد صانعی در بخش رقابتی و گروه موسیقی تونس به سرپرستی انور ابراهم در بخش بین‌الملل، در روز اول به اتمام رسید.

طی روزهای گذشته نیز تمامی بلیت‌های کنسرت گروه رستاک به سرپرستی سیامک سپهری، ارکستر موسیقی نو به رهبری علیرضا مشایخی، پارس به سرپرستی ناصر نظر ، بانوان دادمهر به سرپرستی پروین سلطانی و کرشمه به سرپرستی شیدا جاهدیان در بخش جنبی و گروه کر گرگان- آداک به سرپرستی ابوذر اسماعیلی ثالث، کر آرارات به سرپرستی آراکس خاچاطوریان و خانه ساز دهنی به سرپرستی شهرام شادان‌فر در بخش رقابتی و تکنوازی ویلن آلتو کیمیا حسابی، تکنوازی ویلن نگین باقری، تکنوازی کلارینت پانیذ شفایی و تکنوازی پیانو اشکان لایق در بخش استعدادهای درخشان به فروش رفته است.

در بخش‌های دیگر نیز بیش از نیمی از بلیت‌ها به فروش رسیده که در روزهای آینده میزان فروش به صورت رسمی اعلام می‌شود.

بلیت‌های بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به صورت اینترنتی از طریق سایت ایران کنسرت و گیشه‌ای از طریق مراکز ققنوس‎، آوای باران، اکسیر،آوای خانه، پاز، پرشیا،دارینوش، نگین، کافه کهن، شهر کتاب کرج و شهر کتاب البرز به فروش می‌رسد.

وولفرت بردروده هلندی در اولین روز جشنواره روی صحنه می‌رود

کوارتت وولفرت بردروده از هلند روز اول جشنواره، پنجشنبه 24 بهمن‌ماه ساعت 21 در تالار ایوان شمس به صحنه می‌رود.

وولفرت بردروده، پیانیست از سال 1996 در زمینه آهنگسازی و اجرا فعالیت دارد و امروز به یکی از منحصربفردترین چهره‌های موسیقی پیشرو در هلند تبدیل شده است.

شیوه نوازندگی متمرکز و موجز، اصرار بر حفظ جریان طبیعی قریحه نوازندگی و پرهیز از چارچوب‌های از پیش تعیین شده، ذهنیت بی‌تعصب نسبت به سبک‌های مختلف موسیقی، عطش برای کشف عرصه‌های جدید از او شخصیت موسیقایی متفاوتی ساخته است.

بردروده با هنرمندان مطرح بسیاری از جمله دیوید لیب من، ژآن لی، آروه هنریکسن، مارک فلدمن، ارنست ریسیگر و... همکاری داشته است و در بیست‌ونهمین دوره جشنواره موسیقی فجر در قالب کوارتت مشهورش به همراه کلودیو پونتین (کلارینت، سوئیس)، متس آیلرتسن (کنترباس، نروژ) و ساموئل روهرر (کوبه‌ای، سوئیس) به صحنه می‌رود.

گروه تریو کاکتوس موسیقی باروک را می‌نوازد

گروه تریو کاکتوس که در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر در سالن رودکی به صحنه می‌رود، قطعاتی از باخ و دوره باروک اجرا می‌کند.

رسول نجفیان، سرپرست گروه تریو کاکتوس از بوشهر که در بخش گروههای کلاسیک غیر ایرانی پذیرفته شده، درباره موسیقی در شهرستانهای کشورمان گفت: در شهرستان بیشتر به موسیقی محلی توجه می‌شود که البته این بخشی از میراث معنوی این شهر و قوم محسوب میشود اما باید راه برای پرورش استعدادهای دیگر موسیقی نیز فراهم شود.

او افزود: در استان بوشهر اغلب آموزشگاه‌ها موسیقی پاپ را آموزش می‌دهند و راه برای آموزش موسیقی کلاسیک حتی در شرایط عادلانه فراهم نیست؛ در همین راستای هنرجویان شهرستانی برای یادگیری موسیقی باید زحمت و انرژی دوچندانی را تحمل کنند.

نجفیان حضور جوانان و پذیرفته شدن آنها در جشنواره بین المللی موسیقی فجر با نوعی اعتبار دانست و اظهار داشت: این حضور برای گروههایی مثل ما راه را برای فعالیت بیشتر در شهرستان خودمان فراهم می‌کند.

سرپرست گروه تریو کاکتوس ادامه داد: جوانان انتظار و توقع زیادی ندارند و همین که برای آنها سالن تمرین در نظر گرفته شود و شرایط اجرای صحنه ای داشته باشند روحشان خوب می‌شود و به آینده موسیقی امیدوار میشوند.خود گروه ما از زمان حضور پذیرفته شدن در جشنواره روزی 6 تا 8 ساعت تمرین می‌کند و انرژی گروه دو چندان شده است.

این هنرمند خواستار بها دادن به گروههای پذیرفته شده شهرستانی شد و اظهار داشت: بدون شک فعالیت در شهرستان اصلا قابل مقایسه با پایتخت نیست و اگر کمی به این جوانان فرصت داده شود استعدادهای خوبی در میان آن پرورش داده می‌شود که کل آینده موسیقی را تحث تاثیر قرار می‌دهد.

او خواستاری برگزاری دورهای برخی از بخش‌های جشنواره موسیقی فجر در شهرستان‌های محروم شد و گفت: اگر مسئولان بتوانند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که گلچینی از گروه‌های جشنواره هر ساله در شهرستان‌های مختلف به صحنه روند راه برای آشنایی با دیگر ژانرهای موسیقی نیز فراهم می‌شود و علاقه‌مند به این نوع موسیقی مورد تمسخر قرار نمی‌گیرند. این نوازنده گیتار درباره اجرای خود در جشنواره موسیقی فجر گفت: در این اجرا قطعاتی از باخ و دوره باروک، اجرا می‌شود. در این برنامه علاوه بر خودم، سیاوش محمدی و جواد فرهی نیز به عنوان نوازنده گیتار حضور دارند.

گروه تریوی گیتار کاکتوس جمعه 25 بهمن روز دوم جشنواره، ساعت 18:30 در تالار رودکی به صحنه میرود.

"کرشمه" تازه‌ترین ساخته‌های مسعود جاهد را اجرا می‌کند

گروه "کرشمه" به سرپرستی شیدا جاهدیان در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر قطعات نوستالژیک و قطعات تازهای از ساختههای مسعود جاهد را اجرا می‌کند.

گروه "کرشمه" شنبه 26 بهمن ماه، ساعت 18:15 در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود. گروه "کرشمه" در جشنواره امسال قطعات تازه‌ای از ساخته‌های مسعود جاهد را اجرا میکند. از جمله برنامه‌های این گروه در جشنواره می‌توان به بی من مرو، سرخوشان، من فرزند ایرانم‬ اشاره کرد. آواز شوشتری و ‫تصنیف سوز عاشقی نیز از دیگر برنامه‌های این گروه است.

سرپرست گروه "کرشمه" با اشاره به این‌که موسیقی بانوان نیازمند حمایت مالی و معنوی متولیان فرهنگی و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد است گفت: جشنواره موسیقی فجر تنها فرصتی است که بانوان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. حضور بانوان در فعالیت‌های موسیقایی کشور باید پررنگ‌تر شود. زیرا موسیقی، مرزها را درهم می‌شکند و جنسیت نمی‌شناسد.

جاهدیان، جشنواره موسیقی فجر را فرصت ارزشمندی برای حضور بانوان و محک زدن توانایی‌هاشان دانست و افزود: جشنواره موسیقی فجر، فرصتی است تا بانوان، توانایی‌های هنری خود را نشان دهند؛ با فعالیت گروه‌های دیگر آشنا شوند و کار خود را در بوته نقد قرار دهند.

گروه "کرشمه" به سرپرستی شیدا جاهدیان در بیست‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای قطعات نوستالژیک می‌پردازد. جاهدیان در این باره گفت: تصنیف‌های قدیمی به خوبی اجرا شده‌اند؛ انگار همه‌چیز، سر جای خود است. ترانه‌سرا به زیبایی هرچه تمام‌تر ترانه را سروده و آهنگ‌ساز، ملودی را ساخته و پرداخته است. شعر و ملودی به زیبایی اجرا شده‌ و با هم هماهنگ‌اند.

جاهدیان یکی دیگر از دلایل روی آوردن به اجرای قطعات نوستالژیک، به‌ویژه در موسیقی بانوان را صرف هزینه‌های کمتر دانست و افزود: هزینه برگزاری کنسرت و ساخت و تنظیم قطعات تازه بسیار بالاست.

سرپرست گروه "کرشمه"، نوآوری را مستلزم صرف هزینه دانست و افزود: همه ما دوست داریم فعال باشیم و کنسرت برگزار کنیم و با این کار بگوییم بانوان هم حضور دارند و دلشان می‌خواهد دیده و شنیده شوند.

شهرام شکوهی گلچینی از آهنگ‌هایش را اجرا می‌کند

شهرام شکوهی، خواننده پاپ در دومین روز جشنواره گلچینی از آهنگ‌هایش را اجرا می‌کند. کنسرت شهرام شکوهی جمعه 25 بهمن ساعت 18:30 در برج میلاد اجرا می‌شود. این اولین باری است که شکوهی در جشنواره موسیقی فجر حضور دارد و قرار است گلچینی از آهنگ‌هایش را اجرا کند.

این خواننده موسیقی پاپ درباره حضورش در این دوره از جشنواره گفت: من تا به حال تجربه حضور و اجرای موسیقی در جشنواره موسیقی فجر را نداشته‌ام. قرار بود سال گذشته هم در این جشنواره حضور داشته باشم اما این امر میسر نشد.

شکوهی که این روزها به تازگی آلبوم موسیقی "کولی عشق" را روانه بازار موسیقی کرده است، اظهار کرد: وقتی مسئولان جشنواره با من تماس گرفتند و برای حضور در برنامه‌های امسال از من دعوت کردند، پذیرفتم که در جشنواره روی صحنه بروم. چون فکر می‌کنم اجرا در جشنواره بتواند تجربه خوبی برای من و گروهم باشد.

این خواننده در ادامه بیان کرد: البته کیفیت اجرای ما در جشنواره مانند اجراهایی است که تا کنون در تهران داشته‌ایم و مانند همیشه سعی می‌کنیم کارمان را با بهترین کیفیت اجرا کنیم.

او درباره رقابتی شدن بخش موسیقی پاپ در جشنواره اظهار کرد: همه ما دوست داریم جشنواره فضایی هم برای رقابت گروه‌های موسیقی پاپ در کنار دیگر موسیقی ها داشته باشد. اما امیدوارم این فضا در شرایطی ایجاد شود که رقابت ‌ها باعث از بین رفتن رفاقت‌ها نشود و دوستی‌ها آسیب نبیند.

نوازنده 14 ساله "روندو شماره 2" اثر آگوآدو را می‌نوازد

پارسا سنجری برای اجرایی که در جشنواره موسیقی فجر دارد قطعه "روندو شماره 2" اثر دیونیزیو آگوآدو را در 8 دقیقه می‌نوازد.

پارسا سنجری نوازنده نوجوان گیتار کلاسیک که در بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر حضور دارد، درباره حضور در جشنواره گفت: نخستین باری است که در جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کنم.

او ادامه داد: استادم دکتر پاکباز مرا به جشنواره معرفی کرد. خیلی خوشحالم که می‌توانم در جشنوارهای بزرگ مانند موسیقی فجر حضور داشته باشم.

این نوازنده 14 ساله درباره روند آشناییش با موسیقی گفت: پدر و مادرم از کودکی من را با شرکت دادنم در کلاس‌های «ارف» با موسیقی آشنا کردند.

او افزود: در آموزشگاه سر کلاس‌های مختلف حاضر و در نهایت به گیتار کلاسیک علاقه‌مند شدم. بیش از هر چیز صدای این ساز بود که بر من تاثیر گذاشت.

سنجری با اشاره به قطعه‌ای که قرار است در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه ببرد، ‌گفت: برای اجرایی که در جشنواره موسیقی فجر دارم قطعه "روندو شماره2" اثر دیونیزیو آگوآدو را در 8 دقیقه می‌نوازم. سنجری درباره بخش استعدادهای درخشان جشنواره گفت: بخش استعدادهای درخشان جشنواره موجب می‌شود که نوازنده‌های نوجوان بیایند و با اجرایشان،‌ مردم کارشان را ببینند.

او با اشاره به لزوم آموختن از نوازنده‌های پیشکسوت اظهار کرد: از هر اجرای نوازنده‌های بزرگ می‌توان مسائل بسیاری آموخت. شنیدن و دیدن اجرای این نوازنده ها تاثیر بسیاری بر کار جوان‌ها می‌گذارد.

سنجری 26 بهمن‌ماه جاری در تالار رودکی ساعت 15/30 به اجرای تکنوازی خود در قالب جشنواره موسیقی فجر می‌پردازد.

گفتنی است، بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از 24 بهمن‌ماه تا یکم اسفندماه به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/32/