به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گروه هنری پیله بهشت، نمایشگاه بازگشت پرندگان عصر جمعه 11 بهمن ماه با حضور سید مجید مجابی معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد، پرویز کلانتری، سیدهادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر، بهروز نشان مدیر فرهنگی هنری جزیره اروند، مجید فدایی، محمدعلی اینانلو، سیدکمال طباطبایی، فاطمه رادپور، امیر عبدالحسینی، محمد حمزه اى، مانی صادقی و جمعی از هنرمندان و علاقمندان در سالن نامی خانه هنرمندان گشایش یافت.

نمایشگاه بازگشت پرندگان مشتمل بر 43 اثر از 28 گونه از پرندگان مهاجر است که توسط 25 هنرمند تصویرگر در داخل و خارج از کشور در نخستین دوره تصویرسازی محیط زیست، به تصویر کشیده شده است.

همارستمی مدیرگروه هنری پیله بهشت درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بازگشت پرندگان برای نخستین بار به کوشش گروه هنری پیله بهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است. آثار هنرمندان این گروه با هدف تقویت جایگاه طبیعت درعرصه هنر، پیوند هنر و طبیعت از دریچه ای نو و ثبت گونه های مختلف پرندگان توسط هنرمندان شکل گرفته است.

این گروه در اولین قدم خود توانسته است با برگزاری کارگاه های آموزشی و تور پرنده نگری برای تصویرگران به تعاملی دو سویه میان هنر تصویرگری و حفاظت از منابع طبیعی و جانوری دست یابد و چه افتخاری از این بالاتر که بتواند در جهت آشتی و آشنایی هر چه بیشتر مردم با محیط زیست کشورمان گامی برداشته شود.

او گفت: آن چه که این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاه های همسان متمایز می سازد، نگاهی نو و خلاقانه به مقوله پرنده نگری از دریچه تصویرسازی است. در واقع آثار خلق شده نتیجه ای است از حضور هنرمندان تصویرساز در منطقه و مشاهده پرندگان در زیستگاه طبیعی خود.

این نمایشگاه که توسط گروه هنری پیله بهشت و با حمایت انجمن فرهنگى هنرى تصویرگران،خانه هنرمندان ایران، شهرداری تهران و سازمان آگهی های روزنامه ایران برگزار برپا شده است، آثاری از هنرمندان: مهشید دارابی، هما رستمی شاهواری، سمائه شریفی، مرضیه صادقی، نازنین عباسی، سبا عربشاهی، ریحانه علیخانی، مرجان قائمی، آرزو قلی زاده، افروز قلی زاده، زهرا کیقبادی، گلرخ محتاج الفضل، مینا محیطیان، لیدا معتمد، رضا مکتبی، فائزه مهدوی حاجی، سارا نارستان، نسیم نوروزی، طیبه برنجی، عبداله حاجی وند، بنفشه حسن زاده، فاطمه رادپور، نیلوفر صداقت، میترا صداقت و مسعود مجاوری آگاه به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه بازگشت پرندگان تا ٢٠ بهمن ماه هر روز از ساعت 12 الی 21 در سالن نامی خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر، باغ هنر پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/ 320