سید مجتبی موسوی رئیس اداره حجم سازمان زیبا سازی که به تازگی از این سمت استعفا داده است در گفت وگو باخبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت:ساخت این نقش برجسته اردیبهشت ماه سال جاری به پایان رسید و قرار بود که طی مراسم ویژه ای در بهشت زهرا نصب شود اما به دلیل این که باید سازمان بهشت زهرا مکان نصب این نقش برجسته را آماده می کرد، نصب آن با تاخیر چند ماهه روبرو شد و درنهایت در سکوت خبری این نقش برجسته نصب شد.

او با بیان این مطلب که مکانی که برای نصب این مجسمه اختصاص داده شده مناسب نیست گفت: پیشتر بر روی این دیوار که نقش برجسته برروی آن نصب شد، بنرهای تبلیغاتی نصب می شد واین دیوار برای نصب این نقش برجسته مناسب نیست.

رئیس اداره حجم سازمان زیبا سازی افزود: به نظر من این نقش برجسته یک اثر موقتی است و باید برای ساخت یک اثر ماندگار و مانا که در خور اهمیت امام خمینی (ره) و و رویداد مهم سخنرانی امام در 12 بهمن 57 باشد فراخوان بدهیم.

به گفته موسوی این نقش برجسته براساس تصویری که از سخنرانی امام خمینی (ره) در12 بهمن 1357 به جا مانده است؛ به سفارش سازمان زیباسازی توسط شاپور میرزایی ساخته شده است. این نقش برجسته درابعاد سه متر در شش مترساخته شده است وبخش عمده جزئیاتی که در این تصویرموجود بوده در نقش برجسته حذف شده است.

او خاطر نشان کرد: برخلاف بسیاری از چهره سیاسی و ملی که مجسمه ها و نقش برجسته هایی متعددی از چهره آنها ساخته شده است؛ این تنها نقش برجسته ای است که از چهره امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ساخته شده است.

انتهای پیام/320