به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ؛ در سیزدهمین روز اجرای نمایش‌های صحنه‌ای سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نمایش‌هایی از کشورهای نروژ، کره جنوبی، هلند، اسپانیا، کانادا، فرانسه و همچنین آثاری از تهران، یاسوج، مشهد و کرمانشاه در قالب بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود.

تالار وحدت میزبان نمایش "آشپزی نانتا" با نویسندگی و کارگردانی سونگ سوونگ وان از کره جنوبی است. این نمایش در دو سانس 16/30 و 20/30 و در قالب بخش‌های مسابقه بین الملل و تئاتر ملل روی صحنه می‌رود. (مدت زمان اجرا: 90 دقیقه)

"اپرای عروسکی لیلی و مجنون" با نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور برای ششمین روز متوالی در قالب بخش میهمان جشنواره تئاتر فجر ساعت 19 در تالار فردوسی اجرا می‌شود. (مدت زمان اجرا: 90 دقیقه)

نمایش "آش سرخ پشت پا" نوشته خسرو امیری با کارگردانی بیژن مرادی از کرمانشاه هم امروز در سالن استاد شکیبایی تماشاخانه سه نقطه اجرا می‌شود. این نمایش در قالب بخش مهمان و در ساعت 18/30 روی صحنه می‌رود. (مدت زمان اجرا: 40 دقیقه)

نمایش "موومان" به نویسندگی محمد زارعی و کارگردانی مرتضی غفاری در قالب بخش‌های نسل نو تئاتر و مسابقه تازه‌های تئاتر ایران در دو سانس 16/30 و 18/30 در خانه نمایش اجرا می‌شود. (مدت زمان اجرا: 50 دقیقه)

نمایش "تب تند ط" نوشته محمود احمدی‌نیا با کارگردانی رضا رشادت امروز در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران در دو سانس 17 و 19 در قالب بخش‌های نسل نو تئاتر و مسابقه تازه‌های تئاتر ایران اجرا می‌شود. (مدت زمان اجرا: 70 دقیقه)

کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر امروز میزبان نمایش "یک هفته راه رفتن در بهشت" به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی رضا کرمی‌زاده از یاسوج روی صحنه می‌رود. این نمایش در قالب بخش‌های برگزیدگان تئاتر مناطق و مسابقه مرور تئاتر ایران در دو سانس 16/30 و 18/30 اجرا می‌شود. (مدت زمان اجرا: 60 دقیقه)

نمایش "فریب" با دراماتورژی مکس و کارگردانی اندرو تومئو گومیلا از اسپانیا در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. این نمایش در قالب مسابقه بین‌الملل و تئاتر ملل در ساعت 19 اجرا می‌شود. (مدت زمان اجرا: 50 دقیقه)

نمایش "بی استخوان" با کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی محصول مشترک ایران، مجارستان و هند در قالب بخش‌های مسابقه بین‌الملل و تئاتر ملل در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر در دو سانس 18 و 20/30 روی صحنه می‌رود. (مدت زمان اجرا: 65 دقیقه)

تالار هنر نیز میزبان جونجو کیم کارگردان جوان کره‌ای است که اولین اجرای خود با نمایش "رویای پروانه‌ای" که اثر مشترک سه کشور ایران کره و فرانسه است در بخش تئاتر ملل در سانس‌های 17 و 19/30 روی صحنه می‌رود.

"به مناسبت ورود اشکان"، روایتی از یک جشن تولد

تالار سایه مجموعه تئاتر شهر امروز میزبان نمایش "به مناسبت ورود اشکان" به نویسندگی و کارگردانی پوریا کاکاوند است.

نمایش "به مناسبت ورود اشکان" به نویسندگی و کارگردانی پوریا کاکاوند در قالب بخش‌های نسل نو تئاتر و مسابقه تازه‌های تئاتر ایران در دوسانس 17 و 19 روی صحنه می‌رود و داستان آن درباره پسری به نام اشکان است که پس از چهار سال تحصیل در مالزی به وطن بازگشته و خانواده او به همین مناسبت جشنی ترتیب داده که وقایع نمایش در حاشیه این میهمانی روی می‌دهد.

کاکاوند درباره این نمایش گفته: متن کاملا یک اثر رئال و اجتماعی است که روابط خانوداگی را در جریان برگزاری یک میهمانی روایت می‌کند درباره علت انتخاب این متن اضافه کرد: علاوه بر اینکه خودم قصه بسیار دوست داشتم با استقبال مخاطبان محدودی که تا به حال تمرین‌های گروه را دیدند نیز مواجه شده و عده‌ای هم که نمایش‌نامه را خواندند از آن رضایت داشتند.

فربد فرهنگ، وحید آقاپور، مهسا ایرج‌پور، وحید نفر، خسرو شهراز، بهناد سلیمانی، فراز سرابی، فاطمه فخرای، لادن نازی و فرزانه شکوهی بعنوان بازیگر در نمایش "به مناسبت ورود اشکان" ایفای نقش می‌کنند. (مدت زمان اجرا: 70 دقیقه)

"نان"، دغدغه‌های انسانی از زبان هنر

نمایش "نان" به نویسندگی و کارگردانی نصیر ملکی‌جو در سیزدهمین روز جشنواره تئاتر فجر در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

نمایش "نان" به نویسندگی و کارگردانی نصیر ملکی‌جو در قالب مسابقه بین‌الملل و مرور تئاتر ایرن در سال92 و در دو سانس 17/30 و 20/30 روی صحنه می‌رود.

نصیر ملکی‌جو درباره این اثر نمایشی گفته: مهمترین شاخصه نمایش نان به تصویر کشیدن دغدغه‌های انسانی از زبان هنر بوده که سعی کردم در این اثر آن را به نمایش بگذارم.

مهدی طاهری، مهدی تشکری، پگاه کاظمی، نفیسه ملکی‌جو و پوریا گل شناس بعنوان بازیگر در نمایش "نان" ایفای نقش می‌کنند. (مدت زمان اجرا: 40 دقیقه)

"تار شیشه‌ای"، یک قصه قرآنی در صحنه تئاتر

نمایش "تار شیشه‌ای" به نویسندگی و کارگردانی مهدی صباغی از مشهد در تماشاخانه سنگلج در دو سانس 17/30 و 19/30 روی صحنه می‌رود.

نمایش "تار شیشه‌ای" به نویسندگی و کارگردانی مهدی صباغی در قالب دو بخش جشنواره جشنواره‌ها و مسابقه مرور تئاتر ایران اجرا می‌شود و داستان آن این داستان روایت‌گر داستان عنکبوت و پرنده‌ای است که به اذن خداوند جلوی غاری که پیامبر هنگام هجرت از مکه به مدینه در آنجا پنهان شده بود، حاضر می‌شوند و این داستان روایت قصه از زبان عنکبوت و پرنده است.

غلامرضا جهان‌پا، حامد وکیلی، ندا محمدی، ندا کوهی، فهمیه نبوی‌نژاد، سپیده موسوی، محمدرضا تربتی و امیر رنجبر بعنوان بازیگر در نمایش "تار شیشه‌ای" ایفای نقش می‌کنند. (مدت زمان اجرا: 75 دقیقه)

"زندگی انسان"، روایتی از داستان آن زندگی یک زوج در مقاطع مختلف

نمایش "زندگی انسان" نوشته نیکلایویچ آندریف با کارگردانی مسعود دلخواه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. نمایش "زندگی انسان" نوشته نیکلایویچ آندریف با کارگردانی مسعود دلخواه که در قالب بخش‌های مسابقه بین‌الملل و مهمان در دو سانس 18 و 20/30 روی صحنه می‌رود و داستان آن زندگی یک زوج در مقاطع و شرایط مختلف به تصویر کشیده می‌شود. این نمایش دارای اپیزودهای مختلفی چون فقر، جشن، ثروت و... است که این زن و مرد در هر اپیزود در موقعیت‌های متفاوتی متناسب با نام اپیزود مورد نظر قرار می‌گیرند و هر بار واکنش‌های مختلفی از خود نشان می‌دهند.

حمیدرضا هدایتی، بیژن زرین، افسون دلخواه، بابک قادری، مریم قربانیان، راحیل روحانی‌زاده و صحرا فتحی بعنوان بازیگر در نمایش زندگی انسان ایفای نقش می‌کنند. (مدت زمان اجرا: 90 دقیقه)

"آرش ساد"، تلفیقی از برخوانی "آرش" و "مارا ساد"

تالار حافظ در روز سیزدهم جشنواره تئاتر فجر میزبان نمایش "آرش ساد" نوشته بهرام بیضایی با کارگردانی محمد رحمانیان است.

نمایش "آرش ساد" نوشته بهرام بیضایی با کارگردانی محمد رحمانیان محصول مشترک ایران و کانادا در قالب بخش تئاتر ملل در سانس‌های 18 و 21 روی صحنه می‌رود. "آرش ساد" همانطور که از نامش پیداست، تلفیقی است از برخوانی "آرش" اثر بهرام بیضایی و "مارا ساد" پتروایس که به متن اصلی "آرش" وفادارتر است و تاثیر نمایشنامه‌ پتروایس بیشتر بر وجه اجرایی اثر است.

مهتاب نصیرپور، آریا آریانژاد، مارال بنی‌آدم، رامین بیات، میلاد حمیدی، رضا راد، پرستو رحمانیان، آنیتا زنگنه، زهرا سِرپوشان، مسعود سلامت، سها سناجو، عطا سین، شهره شهرضایی،نیما صادقی- نیکناز عالمی، فرشید فخروی، نگار کاویانی، سونیا محبوب و نازنین میهن بعنوان بازیگر در نمایش "آرش ساد" ایفای نقش می‌کنند. (مدت زمان اجرا: 100 دقیقه)

انتهای پیام/32/