به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون گفت: مربیان و کارشناسان توانمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور بلغارستان اقدام به برپایی کارگاه‌های سفال، کاردستی، کاغذ و تا، نقاشی و چاپ، عروسک‌سازی و اجرای نمایش در یکی از مراکز بزرگ فرهنگی شهر صوفیه کردند.

او هم‌چنین یادآور شد: در کنار این کارگاه‌ها نمایشگاهی از محصولات و توانمندی‌های کانون نیز برپا خواهد بود.

حموله معرفی جشن‌های ملی ایران از قبیل: عید نوروز، دهه مبارک فجر و برخی آداب و رسوم استان قزوین را از دیگر برنامه‌های نمایندگان کانون در این هفته دوستی عنوان کرد.

جانشین کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: هم‌زمانی هفته دوستی کودکان ایران و بلغارستان با سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی مناسبی است تا با اختصاص بخشی از فعالیت‌ها به موضوع انقلاب اسلامی و جشن‌های دهه مبارک فجر این آیین‌ها به کودکان بلغارستانی بیشتر معرفی شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون افزود: در این هفته دوستی طیب ملکی‌پور مدیرکل کانون استان قزوین به همراه شهناز هاشمی مقدم کارشناس، فیروزه ولدآبادی کارشناس هنری و نرگس عقیلی‌زاده مربی فرهنگی‌هنری کانون قزوین از 8 تا 16 بهمن 92 به عنوان نمایندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور خواهند داشت.

پوستر این هفته‌ دوستی به صورت گسترده در مدارس و مراکز فرهنگی‌هنری شهر صوفیه توزیع شده است و رسانه‌های این کشور نیز از روزهای پیش خبرهای این رویداد فرهنگی را منعکس کرده‌اند.

شهر صوفیه پایتخت بلغارستان به عنوان یکی از پایتخت‌های فرهنگی در اروپا شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

320