سید عباس میرهاشمی در گفت و گو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: روال برگزاری مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره تجسمی فجر همچون سال‌های گذشته است و در این دوره برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه از رئیس جمهور دعوت کرده‌ایم اما هنوز حضور او در این مراسم قطعی نشده است . اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول مساعد خود را برای حضور در این مراسم اعلام کرده‌اند.

او افزود: در حال حاضر تمام آثار راه یافته به بخش نمایشگاهی آماده نصب هستند و طی روزهای آتی نصب آثار در فضای نمایشگاهی جشنواره آغاز خواهد شد.

به گفته میرهاشمی آثار راه یافته به جشنواره تجسمی فجر در 3 بخش بر روی دیوار می‌روند و در این دوره فرهنگستان هنر و موسسسه صبا و فرهنگسرای نیاوران میزبان بخش نمایشگاهی جشنواره تجسمی فجر خواهند بود. همچنین اکران فیلم‌های راه یافته به جشنواره در روزهای پایانی بهمن در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران آغاز خواهد شد.

او افزود: البته امسال برخلاف سال‌های پیش بخش جنبی نیز جشنواره دارد که بخش جنبی جشنواره زودتر از خود جشنواره آغاز به کار کرده است. در بخش جنبی جشنواره شاهد برپایی نمایشگاه آثار ایرج اسکندری و کاظم چلیپا 2 تن از هنرمندان مدرنیست در موزه هنرهای معاصر تهران هستیم.

مدیرکل جشنواره تجسمی فجر همچنین از تقدیر 6 پیشکسوت در جشنواره تجسمی فجر خبر داد و گفت: در این دوره از 6 پیشکسوت عرصه تجسمی تجلیل می شود و نشان عالی هنری به آن‌ها اهدا خواهد شد اما در این دوره تا مراسم اهدای نشان‌ها قصد داریم نام این هنرمندان را اعلام نکنیم.

او درباره وضیعت انتشار کتاب جشنواره ششم گفت: با پایان یافتن داوری‌های جشنواره مراحل فنی کتاب جشنواره آغاز شده است و در این کتاب 992 اثر از 801 هنرمند منتشر خواهد شد. همچنین در این دوره اطلاعات فیلم‌های راه یافته به بخش جشنواره منتشر خواهد شد.

به گفته میرهاشمی با توجه به کمبود منابع مالی کتاب این دوره از جشنواره همچون سال‌های گذشته منتشر خواهد شد و هنوز توان این را نداریم که هر صفحه این کتاب را به یک اثر و هنرمند راه یافته به جشنواره اختصاص بدهیم. این کتاب در 400 صفحه منتشر خواهد شد و پوستر جشنواره بر روی جلد آن نقش خواهد بست.

او درباره رونمایی کتاب جشنواره گفت: کتاب جشنواره در مراسم پایانی جشنواره رونمایی خواهد شد. همچنین پیشنهادهایی برای انتشار کتاب های دیگری از آثار جشنواره داشتیم که با توجه به کمبود منابع مالی چنین امری میسر نیست. انتهای پیام/320