به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ؛ در دوازدهمین روز اجرای نمایش‌های صحنه‌ای سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر 2 نمایش از کشورهای کره‌جنوبی و فرانسه در کنار 11 نمایش از تهران، یاسوج، ارومیه، رودان و کرمانشاه روی صحنه می‌رود.

نمایش "مده‌آ" نوشته سیما بنیادی با کارگردانی میلاد نیک‌آبادی امروز در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر در دوسانس 19 و 20/30 روی صحنه می‌برود. این نمایش در قالب بخش چشم‌انداز تئاتر ایران و مسابقه بین‌الملل اجرا می‌شود. (مدت زمان اجرا: 65 دقیقه)

"اپرای عروسکی لیلی و مجنون" با نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور برای ششمین روز متوالی در قالب بخش میهمان جشنواره تئاتر فجر ساعت 19 در تالار فردوسی اجرا می‌شود. (مدت زمان اجرا: 90 دقیقه)

تماشاخانه سنگلج امروز نیز همانند روز گذشته میزبان نمایش "جن‌هایی که سال اسب می‌آیند" به نویسندگی مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی کریم علی‌خواه است. این نمایش که از جشنواره تئاتر مناطق بعنوان یکی از نمایش‌های برگزیده به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آمده در دو سانس 17/30 و 19/30 و در قالب دو بخش برگزیدگان مناطق و مسابقه مرور تئاتر ایران روی صحنه می‌رود. (مدت زمان اجرا:60 دقیقه)

سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر در دوازدهمین روز جشنواره میزبان نمایش "ازدواج اجباری" نوشته مولیر با کارگردانی داریوش مودبیان است. این نمایش که به زبان فرانسوی اجرا می شود در دو سانس 17 و 19:30 و در قالب بخش مهمان در جشنواره حضور دارد. (مدت زمان اجرا: 70 دقیقه)

سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر هم برای دومین بار میزبان نمایش فرانسوی "کافه باله" کار گروهی کمپانی هرم است که در قالب دو بخش مسابقه بین‌الملل و تئاتر ملل ساعت 18 روی صحنه می‌رود. (مدت زمان اجرا: 60 دقیقه)

تالار وحدت میزبان نمایش "آشپزی نانتا" با نویسندگی و کارگردانی سونگ سوونگ وان از کره جنوبی است. این نمایش در دو سانس 16/30 و 20/30 و در قالب بخش‌های مسابقه بین الملل و تئاتر ملل روی صحنه می‌رود. (مدت زمان اجرا: 90 دقیقه)

تالار سایه نیز امروز میزبان نمایش "مگافونیا" به نویسندگی و کارگردانی میلاد حسینی است. این اثر نمایشی در دو سانس 17 و 19 و در قالب بخش‌های مرور تئاتر ایران در سال92 و مسابقه مرور تئاتر ایران اجرا خواهد شد. (مدت زمان اجرا: 70 دقیقه)

نمایش "آش سرخ پشت پا" نوشته خسرو امیری با کارگردانی بیژن مرادی هم امروز در سالن استاد شکیبایی تماشاخانه سه نقطه اجرا می‌شود. این نمایش در قالب بخش مهمان و در ساعت 18/30 روی صحنه می‌رود.

"موومان"، روایت چهار مسافر یک قطار

خانه نمایش مجموعه تئاتر شهر امروز میزبان نمایش "موومان" به نویسندگی محمد زارعی و کارگردانی مرتضی غفاری است.

نمایش "موومان" به نویسندگی محمد زارعی و کارگردانی مرتضی غفاری در قالب بخش‌های نسل نو تئاتر و مسابقه تازه‌های تئاتر ایران در دو سانس 16/30 و 18/30 اجرا می‌شود. داستان این نمایش روایت سفر چهار مسافر گمنام در یک کوپه قطار است و محور نمایش بر شرح ارتباط این افراد با یکدیگر و همچنین اتفاقاتی که بین آن‌ها در کوپه قطار رخ می‌دهد، استوار است.

مرتضی غفاری درباره این نمایش گفته: من سعی کردم یک تئاتر شاعرانه را روی صحنه ببرم، زیرا همیشه این دغدغه‌ را داشتم و فکر می‌کردم که چگونه می‌توان ویژگی‌های شاعرانه یک اثر نمایشی را تقویت کرد به همین دلیل سعی کردم از امکانات صحنه به صورت حداقلی استفاده کنم به عبارتی دیگر مانند شعر که با کمترین کلمات بیشتر تاثیر را بر خواننده یا شنونده می‌گذارد من هم سعی کردم با کمترین امکانات بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذارم.

مرتضی حسین‌زاده، میترا گرجی، آوا شریفی و شکیب شجره به عنوان بازیگر در نمایش "موومان" ایفای نقش می‌کنند. (مدت زمان اجرا: 50 دقیقه)

"تب تند ط"، نگاهی به تاثیر شرایط اجتماعی بر روابط خانوادگی

نمایش "تب تند ط" نوشته محمود احمدی‌نیا با کارگردانی رضا رشادت امروز در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود.

نمایش "تب تند ط" نوشته محمود احمدی‌نیا با کارگردانی رضا رشادت در دو سانس 17 و 19 در قالب بخش‌های نسل نو تئاتر و مسابقه تازه‌های تئاتر ایران روی صحنه می‌رود و داستان آن در مورد خانواده چهار نفره‌ای است که بعد از فوت پدر دچار مشکلاتی می‌شوند که بخاطر پنهان کاری های اعضاء خانواده از هم باعث بوجودامدن فاجعه ای در این خانواده می‌شود.

رشادت درباره این نمایش گفته: نشان دادن شرایط اجتماعی و تاثیراتی که اجتماع بر این خانواده می‌گذارد مهم‌ترین دلیل انتخاب این متن بود.

علی زاده مینا، داریوش رشادت، امیر اسفندیار و عاطفه جمالی بعنوان بازیگر در نمایش "تب تند ط" ایفای نقش می‌کنند. (مدت زمان اجرا: 70 دقیقه)

"صلیب سرخ"، نگاهی تاثیر جامعه و محیط بر انسان

نمایش "صلیب سرخ" نوشته سام شپرد با کارگردانی اکبر آیین از شهر یاسوج در دوازدهمین روز جشنواره در کارگراه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

نمایش "صلیب سرخ" نوشته سام شپرد با کارگردانی اکبر آیین کاری از گروه تئاتر "لیبر" که در دوسانس 16/30 و 18/30 و در قالب بخش‌ مرور تئاتر ایران در سال92 اجرا می‌شود.

تاثیر جامعه و محیط بر انسان از اندیشه‌های غالب در این نمایشنامه است.

علی دلیر، آنا خادمی و نجمه حسینی به عنوان بازیگر در نمایش صلیب سرخ ایفای نقش می‌کنند. (مدت زمان اجرا: 50 دقیقه)

"اپیدمی طاعون"، روایتی آزاد از زندگی آنتونن آرتو

تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر در دوازدهمین روز جشنواره میزبان نمایش "اپیدمی طاعون" با نویسندگی و کارگردانی امیر رجبی است.

نمایش "اپیدمی طاعون" با نویسندگی و کارگردانی امیر رجبی، برداشت کاملا آزادی از زندگی آنتونن آرتو است و تمام صحنه‌های این نمایش به زندگی این نویسنده از تولد تا مرگ می‌پردازد. این نمایش در دو سانس 17/30 و 19/30 در قالب بخش‌های مسابقه بین‌الملل و تئاتر نسل نو روی صحنه می‌رود.

رجبی درباره این نمایش گفته: مبنایی بودن انتقال مفهوم کار از طریق صحنه و انرژی بازیگر به مخاطب، به نظر من مهم‌ترین ویژگی این نمایش هست.

محسن نوری، مهدی کاظمی، امیر جنانی و امیر رجبی، رضا هزاوه و علیرضا روشنی به عنوان بازیگر در نمایش "اپیدمی طاعون" ایفای نقش می‌کنند. (مدت زمان اجرا: 30دقیقه)

"یرما با تشت خالی"، نمایشی برگرفته از یک افسانه قدیمی

در تالار حافظ نمایش "یرما با تشت خالی" به نویسندگی و کارگردانی مهران محمودزاده دهبارزی از استان هرمزگان در دو سانس 18 و 20 اجرا می‌شود. نمایش "یرما با تشت خالی" به نویسندگی و کارگردانی مهران محمودزاده دهبارزی در قالب بخش‌های مسابقه بین‌الملل و مرور تئاتر ایران در سال92 روی صحنه می‌رود. این نمایش با تکیه بر رفتارها، حالت‌ها و حرکات بدنی و برگرفته از آیین استان هرمزگان شگل گرفته و درباره افسانه‌ای که یرما روزها بچه می‌دزدد و شب‌ها به چشمه می‌رود تا دردش را با آب تسکین دهد. این وضعیت ناراحتی اهالی را به دنبال دارد و موجب می‌شود "خوان" (مرد بی‌ثمره) توسط خواهرانش یرما را در خانه حبس کند.

ساناز نجفی، اسمعیل صالحی، عمار نیکخواه، اسماء بایگان، محسن باقری و مهران آقایی‌نسب به عنوان بازیگر در نمایش "یرما با تشت خالی" ایفای نقش می‌کنند. (مدت زمان اجرا: 50 دقیقه)

برنامه کارگاه‌های آموزشی روز دوازدهم

برپایی کارگاه آموزشی "تاثیر متقابل محیط و اجرا" با حضور حمید پورآذری در ساعت 8/30 تا 13 نیز از جمله برنامه‌های این روز است که با هماهنگی بخش تئاتر خیابانی در یکی از عمارت‌های تاریخی شهر تهران برگزار می‌شود. کارگاه آموزشی یونی داهر نیز با عنوان "بازیگری و کارگردانی" ویژه بانوان از ساعت 11 در پلاتو طبقه هفتم تالار وحدت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/32/