ابوسعید مرضایی، آهنگساز و سرپرست گروه سپیدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: گروه سپیدار ۳۰ بهمن ماه ساعت ۲۰ در بخش نسلی دیگر بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای ارسباران به اجرای برنامه می‌پردازد.

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: این کنسرت شامل دو بخش است که عنوان بخش اول "پردازش‌های بداهه" شامل دو نوازی تار و سازهای کوبه‌ای است، همچنین در این بخش من به عنوان نوازنده سه تار و فربد یداللهی به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ای به صحنه می‌رویم.

مرضایی خاطرنشان کرد: در این بخش قطعات مشخص شده است اما اتفاقاتی که پیش می‌آید بر روی قطعات تاثیر می‌گذارد در نتیجه به نظر من این بخش بداهه نوازی نیست بلکه پردازش بداهه‌ها است.

این نوازنده در ادامه تاکید کرد: همچنین عنوان بخش دوم "سرمست" است که به گروه نوازی و تصنیف خوانی اختصاص دارد.

ابوسعید مرضایی گفت: در این کنسرت چهار تصنیف با نام‌های "سرمست"، "سلسله"، "تا سر زلف" و "بی‌مهر رخت" اجرا می‌شود که اشعار از حافظ و سعدی است، همچنین بخشی از این کنسرت شامل دو قطعه ضربی به نام گذار و گفت‌و‌گو ۱ و گذار و گفت‌و‌گو ۲، چهار مضراب تمنا، ساز و آواز صبح امید است.

سرپرست گروه سپیدار درباره اعضا و نوازندگان گروه گفت: در این کنسرت فربد یداللهی (تنبک/سازهای کوبه‌ای)، کاوه معتمدیان (کمانچه)، امیر توفیقی (عود)، مجتبی عسگری (خواننده) از اعضا و نوازندگان گروه هستند، همچنین من به عنوان نوازنده سه تار، آهنگساز و سرپرست با این گروه همکاری می‌کنم.

انتهای پیام/46