به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین،سالن بزرگ تالار مولوی تا 30دی نمایش " خشت خام" را بر صحنه دارد. در این نمایش که به نویسندگی و کارگردانی احسان فلاحت پیشه است؛مجید آقاکریمی. سعید زارعی. آرینه سوکیاسیان. آرش(علی) فلاحت‌پیشه. امیر قنبری. مهسا کریمی. فریما کهنمویی. محمدصادق ملکی بازی می‌کنند.

همچنین سالن سایه مجموعه تئاتر شهر از 15دی تا15بهمن میزبان نمایش کمدی " مرگ تصادفی یک آنارشیست" نوشته داریوفو و به کارگردانی مصطفی عبدالهی است. میکائیل شهرستانی، امیر عباس توفیقی، لیدا جدائیان، حمیدرضا فلاحی، مهدی زمین پرداز، مسعود زنوزی راد و ایرج کریمی بازیگران این نمایش هستند که هرشب ساعت 19به صحنه می‌رود.

" عیش و نیستی" تا 30دی در سالن کوچک تالار محراب اجرا می‌شود. " عیش و نیستی" از نوشته‌های تیری مونیه است که علی جعفری آن را کارگردانی کرده است. فرجاد ساکی، شهلا غیور، سحر قلباربند، صحرا اسدالهی، سهیل قنادان، میلاد بانگی بازیگران این نمایش هستند.

" کمدی استشمامات" نوشته امید طاهری و به کارگردانی میثم عبدی در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود. عباس جمشیدی‌، مجید رحمتی، نازنین کریمی، احسان کرمی، جواد مولانیا، منوچهر رمضانی، منصور اسکندری، ناصر سرلک بازیگران این نمایش هستند و این نمایش تا 7بهمن هر شب ساعت 19 اجرا می شود.


"دختر یانکی" از 11دی تا 12بهمن در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود. این نمایش از نوشته‌های نیل سایمون است و بهرام تشکر آن را کارگردانی کرده است. بهنام تشکر، یکتا ناصر، بهرام تشکربازیگران این نمایش هستند که هر شب ساعت 20به صحنه می‌رود.


نمایش " جامانده" به کارگردانی و نویسندگی بهار محمود زاده تا 29دی در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می‌شود. مریم باقری، ستوده حیدری، مرتضی خالقی، مهری زندی، مهرآسا صمدی، بهار محمود زاده، نرگس نیک سیرت، سید علیرضا وهابی و عزیز هنرآموز در این نمایش به روی صحنه می‌روند.


نمایش عروسکی بزرگ‌سال " درفش کاویانی" به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی زهر بهروزی‌نیا از 3 تا 27دی در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه است. " درفش کاویانی" هر شب ساعت 18:15اجرا می‌شود و عروسک‌گردان‌های آن مریم معینی، سهیلا باجلان، بهرام بهبهانی ، مهرنوش شریعتی، مریم ایرانمنش هستند.


خانه نمایش "آو" از 2تا20دی میزبان نمایش " تمام و دو داستان نا تمام" نوشته سید علی معتضدی و کارگردانی محسن ظریفیان است. داستان نمایش درباره این است که مرد و زن برای حل اختلاف نظر و مشکلی که در زندگی دارند راهی سفر می شوند و همزمان دو قطره آب به گفت و گو درباره انسانها می پردازند و ...
آرش آرمون، آزاده اکبری، پریسا راد، ساغر رادنژاد، ساینا رضانژاد، حامد سیاسی راد، محسن ظریفیان بازیگران این نمایش هستند.
نمایش "سقراط " به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی از 21آذر درتالار وحدت به روی صحنه رفته و تا 27دی هر روز ساعت 18:30 اجرا می‌شود.


فرهاد آئیش، لادن مستوفی، بهناز نازی، نقی سیف جمالی، کتانه افشاری نژاد، یعقوب صباحی، ایوب آقاخانی، سیاوش چراغی پور، بهاره نوحیان، بهمن عباسپور، رضا جهانی، بهنام شرفی، پرهام دلدار، مجید نوروزی، مهرداد خانی، یاسمن کاکایی، راشین دیدنده، روژین رحیمی، مجید قادری، بهمن ناصری، محمد نژاد، علی حبیب پور بازیگران این نمایش هستند.
همچنین سالن حافظ از 5 تا 27 دی میزبان نمایش " خون و گل‌سرخ" به نویسندگی و کارگردانی بهزاد فراهانی خواهد بود.
خون و گل‌سرخ درباره سلاخی است که سال‌ها به وسیله پدرش محبوس بوده و تنها کارش سلاخی گاو و گوسفند بوده است. سلاخ جوان پس از مرگ پدر به اجتماع وارد می‌شود و با مفاهیمی انسانی چون عشق آشنا می‌شود و می‌تواند به دنیا با زاویه دیگری نگاه کند. . در این نمایش بهزاد فراهانی، فهیمه رحیم نیا، امیر مهدی کیا، حمید صفایی، شمسی صادقی، کامران تفتی، فریدون محرابی، خسرواحمدی، علی طاهری، نسرین صالحی، زندیش حمیدی، عبدالله احسانی، کامیار محبی، آویشن بیکائی، کتایون جهانگیری، ایوب محمودنیا، آهو کاظمی، سارا قاضی، حسن یارلو، کورش(محمدرضا محمدی)، بهزاد توکلی، نیلوفر مژدهی، محسن بالیسینی، کیارش اردشیرپور، لیلا سلیمی، فاطمه جلال، سهیلا علیپور، علی یارلو به روی صحنه می‌روند.

سالن انتظامی خانه هنرمندان تا 27دی میزبان نمایش " سالومه و دکتر کالیگاری" به نویسندگی و کارگردانی امین اصلانی است. در این نمایش که هر رور ساعت 17:30اجرا می‌شود میترا حجار، یارتا یاران، بهروز پوربرجی، مهدی عبادتی، نوشین تندسته و مهدی کاظمی بازی می‌کنند.


" بی بی بیدل" از 4دی تا در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود. این نمایش را نادر برهانی مرند نوشته و آزاده انصاری آن را کارگردانی کرده است.
بازیگران این نمایش،آناهیتا اقبال نژاد، محمودرضا رحیمی، فرشته سرابندی، محسن قصابیان، سهیل ساعی و فرانک جلیلی هستند.

'گفتنی است کلیه نمایش های مجموعه تئاترشهر پنجشنبه، 19 دی ماه، به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) اجرا نمی‌شوند.

همچنین "نمایش احساس آبی مرگ" به نویسندگی سجاد افشاریان و کارگردانی امین میری تا 20دی در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.


ساناز پوردشتی، رویا حسینی، بهنام خرم نیک، نیلوفر سلیمانتاش، امید سلیمی، آنالی شکوری، ابراهیم عزیزی، آرش فضلعلی، گلبو فیوضی، مهتاب کرکوندی، مینا کریمی، سمی مسلمی، امین میری، نسرین نکیسا در این نمایش بازی می‌کنند.

فرهنگسرای ارسباران از 25آذر تا 5 بهمن میزبان نمایش "مرد‌های مردم " است. این نمایش را محسن سراجی نوشته و کارگردانی آن را محسن سراجی و بتینا مظلومی به عهده دارند.

بازیگران این نمایش هستند. قربان نجفی، علی بی غم، گلچهره سجادیه، شهرزاد عبدالمجید، مسعود سخایی و شیوا خسرومهر

" همچنین نمایش "دایی وانیا" نوشته آنتوان چخوف و به کارگردانی اکبرزنجانپور اجراهای خود را از روز 13آذر در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه برده است. شمسی فضل اللهی، اکبر زنجانپور، مسعود دلخواه، محسن حسینی، هوشنگ قوانلو، ماه گل مهر، نجمه کاظم زاده، جمشید حسینی بازیگران این نمایش هستند.

تالار شمس تا 20دی میزبان " هم طناب" به نویسندگی و کارگردانی مهین صدری است. در این نمایش شش بازیگر مرد و یک بازیگر زن دارد و روایتی مستند از سقوط کوهنوردان ایرانی است که سال ۲۰۱۱ در قله ماناسلو رخ داد.
قله ماناسلو در سلسله جبال هیمالیا با ارتفاع ۸ هزار و ۱۶۳ م‌تر، هشتمین قله مرتفع جهان است. عیسی می‌رشکاری در روز ۲۹ آوریل سال ۲۰۱۱ در راه صعود به این قله جان خود را از دست داد و در روز ۱۱ می‌سال ۲۰۱۲ نیز جعفر ناصری دیگر کوهنورد ایرانی بود که در قله ماناسلو جان سپرد.


تالار شمس موسسه اکو نیز از 28 آبان تا 20دی میزبان نمایش "سالگشتگی" به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی است. حسن معجونی، مهین صدری، عبد آبست و بهدخت و‌لیان بازیگران این نمایش هستند.
نمایش "جشن سالگرد" نوشته آنتوان چخوف و به کارگردانی داریوش مودبیان از 17آذر در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به روی صحنه رفته است.


وحید اخوان، مریم افساری موحد، مایا رضوی، فاطمه سهی، مریم شجاعی،بی تا عالمی، سعید عسگری سودابه صادقی،امیر حسین کاکاوند، حمید رضا نیکدل و سعید یعقوبی بازیگران این نمایش هستند.


نمایش " بانوی دریایی" از 2 تا 30دی در تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه می‌رود. این نمایش را که هر شب ساعت20:30 به صحنه می‌رود تینو صالحی کارگردانی می‌کند و از نوشته‌های سوزان سانتاک است. نیوشا افخمی، فرهاد اصفیا، سمیه جهادی، سارا ساسانی، بهار قربانی، خشیار مرادی، نیما هاشمی بازیگران این نمایش هستند.

نمایش " کرگدن " نوشته اوژن یونسکو و کارگردانی فرشاد مخبری تا 15 بهمن در سالن اصلی تالار محراب اجرا می‌شود.