به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی امور بین الملل بنیاد رودکی، جهانشاه صارمی، سرپرست گروه موسیقی "نهفت" با اشاره به اینکه این گروه هفدهمین سال فعالیت خود را سپری می‌کند، اظهار داشت: کنسرتی را در سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی محلی کردستان و موسیقی دستگاهی آذربایجان اجرا می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه گروه نهفت تنها یک گروه موسیقی نیست بلکه یک جریان فرهنگی است، گفت: ما اهداف مختلفی را دنبال می‌کنیم که یکی از آن‌ها اهداف موسیقایی است.

این هنرمند ادامه داد: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که شخصی که تصمیم دارد موزیسین حرفه‌ای شود، از ابتدای مسیر خطش مشخص نیست که این امر باعث می‌شود برخی تجربه‌‎ها نظیر گروه‌نوازی را دیرتر به دست بیاورد.

صارمی افزود: هنرجویی که به طور جدی فعالیت می‌کند به موازات آموزش انفرادی باید امکان آموزش گروه‌نوازی نیز داشته باشد تا در سنین 20 سالگی تجربه تکنوازی، گروه نوازی و اجرای روی صحنه را به دست بیاورد.

سرپرست گروه موسیقی "نهفت" اظهار داشت: یکی از اهداف گروه موسیقی "نهفت" این است که اعضا از سنین پایین تجربه مذکور را بیاموزند و در همین راستا طی 17 سال فعالیت چهره‌های شاخصی از گروه خارج شده‌اند و توانسته‌اند سرپرست یک گروه شوند و یا آلبومی منتشر کنند.

صارمی اذعان داشت: بخش دیگر آموزش‌ها، آموزش‌های اعتقادی در موسیقی است که در این زمینه به هنرجویان اصول صحیح موسیقی ایرانی و پایبندی به موسیقی ایرانی را آموزش می‌دهیم.

جهانشاه صارمی تاکید کرد: بخش دیگر تاثیرات شخصیتی موسیقی در اعضا است که باعث می‌شود اعضا از لحاظ شخصیتی و اعتماد به نفس نسبت به هم سن و سالان خود در رتبه بالاتری قرار بگیرند.

سرپرست گروه موسیقی "نهفت" بیان کرد: تاثیرات اجتماعی دیگر خروجی فعالیت‌های این گروه است؛ بسیاری از کودکان و نوجوانان پس از تماشای کنسرت گروه " نهفت " به سمت موسیقی ایرانی آمدند.

این هنرمند ضمن بیان اینکه به صورت مرتب، هنرجویان کودک را جذب می‌کنند، گفت: پس از آموزش‌های لازم اعضا در سنین 20 سالگی کاملا حرفه‌ای می‌شوند.

صارمی افزود: کنسرت پیش رو، کنسرت نسل جدید گروه است که حدود یک سال فعالیت کرده‌اند و این برنامه اولین کار اجرایی آنها است.

جهانشاه صارمی خاطرنشان کرد: کنسرت در دو بخش اجرا می‌شود؛ بخش اول موسیقی دستگاهی ایران شامل آثار استادان موسیقی کلاسیک ایران نظیر مرتضی نی داوود، آقاحسین قلی، علی نقی وزیری، رکن الدین مختاری و درویش خان است.

سرپرست گروه موسیقی " نهفت " ادامه داد: بخش دوم کنسرت در دو قسمت برگزار می‌شود؛ قسمت اول موسیقی کردی است و قسمت دوم موسیقی دستگاهی آذربایجان اجرا می‌شود.

نگار توکلی، غزاله تفنگدار، شیدا معین زاده، نوازندگان تار؛ امیرعلی خلیلی تهرانی، نوازنده سنتور؛ کرانه ذوالفقاری، دروین تقدیسی، محسن عابدینی، بهین دخت علیپور، نوازندگان کمانچه؛ هیراد صارمی، نوازنده تنبک؛ نادیا زارع، نوازنده دف و دایره و محمد نظافت، نوازنده نی در این کنسرت هنرنمایی می‌کنند.

گفتنی است، کنسرت گروه " نهفت " 26 و 27 دی ماه در تالار رودکی برگزار می‌شود.

پایان پیام/46