ارسلان کامکار، آهنگساز و مایستر ارکستر سمفونیک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره جشنواره موسیقی فجر گفت: جشنواره موسیقی فجر نیاز به نظر کارشناسان و متخصصین در هر ژانری دارد یعنی اینکه موسیقی پاپ توسط کارشناسان این حوزه نقد و بررسی شود، زیرا تنها از این طریق می‌توانیم به رشد و بهبودی این جشنواره کمک کنیم.

مایستر ارکستر سمفونیک تهران خاطرنشان کرد: جشنواره موسیقی فجر راهی برای معرفی گروه‌های جوان است البته گروه‌های برتر باید بعد از اتمام این جشنواره مورد حمایت قرار گیرند، زیرا جشنواره موسیقی فجر فقط می‌‌‌‌تواند این گروه‌ها را به جامعه هنری معرفی کند در نتیجه مسئولین باید برای انتشار آلبوم یا برگزاری کنسرت این گروه‌های جوان را حمایت و پشتیبانی کنند.

کامکار در ادامه تاکید کرد: به طور کلی هر جشنواره‌ای در معرفی موسیقی نقش به سزایی دارد فقط باید با برنامه ریزی درست به بهترین شکل ممکن موسیقی را ارائه دهیم زیرا در جشنواره‌های موسیقی مخاطبان با حضور در سالن‌های برگزاری کنسرت از نزدیک با موسیقی ارتباط برقرار می‌کنند در نتیجه باید شکل ارائه آن را بلد باشیم.

ارسلان کامکار افزود: همچنین اقدامات لازم برای مطرح شدن در سطح جهانی به کمک این جشنواره باید صورت گیرد و این اقدامات در دستور کار باشد زیرا با این کار می‌توانیم موسیقی ایرانی در سطح بین المللی مطرح کنیم.

این آهنگساز در ادامه گفت: متاسفانه ارکستر سمفونیک از جشنواره موسیقی فجر حذف شده است و این کار می‌تواند صدمه زیادی به بدنه اصلی این جشنواره وارد کند در نتیجه ارکسترهای ملی و سمفونیک باید در جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه بپردازند.

مایستر ارکستر سمفونیک تهران بیان کرد: همچنین به گروه‌هایی که قرار است در این جشنواره به صحنه روند باید از یک سال قبل اطلاع داده شود زیرا با این اقدام جشنواره‌ها پربارتر برگزار می‌شود و روند رو به رشدی خواهند داشت.