مهناز شفیعی مدیرعامل موسسه "تحریر خیال" که تمرکز خود را بر روی برپایی نمایشگاه‌های هنرمندان ایرانی در خارج از کشور و برپایی نمایشگاه هنرمندان خارجی در داخل کشور گذاشته است در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: ایزابل سالاری یکی از نقاشان نوجوان ایرانی ایتالیایی است که تنها 15 سال دارد اما تاکنون در کشور ایتالیا نمایشگاه‌های متعدد و خوبی برپا کرده است و با توجه به این که بخشی از فعالیت موسسه "تحریر خیال" برپایی نمایشگاه برای هنرمندان خارجی در ایران است، تصمیم گرفتیم که برای این هنرمندان نوجوان نیز نمایشگاهی در ایران برپا کنیم.

او افزود: ایزابل سالاری از 3 سالگی نقاشی را شروع کرده است و از 7 سالگی تاکنون نمایشگاه‌های متعددی در اینالیا برپا کرده است. او همچنین تاکنون یک بار به جشنواره فیلم کودک و نوجوان دعوت شده و یک بار نیز در جشنواره هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان در ایران شرکت کرده است.

به گفته شفیعی تاکنون آثار ایزابل سالاری در عرصه بین‌المللی فروش خوبی داشته است و از او به عنوان پیکاسو کوچولو یاد می‌کنند. سبک نقاشی‌های او همچون پیکاسو کوبیسم است. نمایشگاه نقاشی‌های او 5 دی‌ماه در گالری فرهنگسرای ملل افتتاح می‌شود.

شفیعی درباره سفر ویتوریو ازگاربی به ایران نیز گفت: پدر ایزابل سالاری یکی از پزشکان ایرانی مقیم ایتالیا است و او همزمان با برپایی نخستین نمایشگاه دخترش به ایران یک گروه 4 نفره از هنرمندان ایتالیایی را به ایران دعوت کرده است که در راس این گروه ویتور ازگاربی حضور دارند و در این گروه "پیتر چزاره لید ول" که زمانی شهردار یکی از شهرهای ایتالیا بود و به عنوان عضو کمیسیون ارزش‌گذاری و خرید هنرهای مدرن و معاصر وزارت میراث و فعالیت‌های فرهنگی ایتالیا است، نیز حضور دارد.

او افزود: همچنین "سابرینا کوله "یکی از بازیگران به نام ایتالیایی و "جیانکارلو لامومینی" یکی از موسیقی‌دان های به نام ایتالیا به ایران سفر خواهد کرد.

شفیعی درباره برنامه‌ای که برای این گروه ترتیب داده شده گفت: از میان هنرمندان ایتالیایی که به ایران سفر می‌کنند تنها ویتوریو ازگاربی در ایران سخنرانی خواهد داشت. این سخنرانی روز 8 دی ماه در تالار آوینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و او درباره موضوع "گنجینه ایتالیا، روایت بی‌پایان هنر" سخن خواهد گفت.

به گفته شفیعی عنوان سخنرانی این منتقد و پژوهشگر به نام ایتالیایی از عنوان کتاب این هنرمند انتخاب شده است.

او درخصوص فراهم شدن زمینه ترجمه این کتاب به زبان فارسی گفت: در حال بررسی هستیم و هنوز نمی‌توانیم خبر دقیقی در این زمینه بدهم.

به گفته شفیعی همزمان با مراسم سخنرانی ویتوریو ازگاربی کتاب "چشم آسمان" که دربرگیرنده مجموعه‌ای از عکس‌های هوایی ایران است، رونمایی می‌شود. این کتاب یکی از نخستین کتاب‌های است که انتشارات موسسه "تحریر خیال" منتشر کرده است.

این مراسم ساعت 15 روز یکشنبه 8 دی ماه در تالار آوینی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و ورود علاقمندان به این نشست آزاد است.

انتهای پیام/320