مینا فشنگچی در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: "اعتراف به گناه نکرده" عنوان چهارمین نمایشگاه انفرادی من است، ایده شکل‌گیری این نمایشگاه به این شکل بود که ما همواره از دوران کودکی برای گناه‌های نکرده خودمان را تنبیه می‌کنیم و همین موضوع موجب می‌شود که در زندگی احساس نارضایتی همواره ما باشد. در صورتی که بسیاری از این تخیل‌ها را حتی اگر انجام دهیم حق و حقوق طبیعی ما هستند.

او افزود: در نقاشی‌های این مجموعه با استفاده از موتیف های نقاشی های زیر لاکی به نوعی تصمیم گرفتم که دغدغه‌های ذهنی‌ام را به تصویر بکشم. در این نقاشی‌ها دو موتیف گل صدبرگ و گل زنبق و پرنده تکرار می‌شوند. با استفاده از گل زنبق سفید که نماد پاکی و قداست حضرت مریم است به نوعی پاکی را به نمایش می‌گذارم و صحه ای بر گناه نکرده. پرنده نیز در فرهنگ و ادبیات ما ارجاعات مختلف و خوبی دارد که یکی از مهمترین آنها آزادی است.

فشنگچی درباره استفاده از گل و مرغ در نقاشی‌هایش گفت: این سومین مجموعه‌ای است که در آن از گل و مرغ استفاده می‌کنم و به نظرم گل و مرغ‌هایی که من در آثارم به کار برده‌ام کمک کرده تا ایده‌ام را به مرحله اجرا بگذارم.

این نقاش درباره به کار گرفتن تذهیب که بیشتر در کتاب آرایی و مینیاتور به کارگرفته می‌شود در آثارش گفت: در نقاشی‌های پیشینم نیز حاشیه به چشم می‌خورد اما در این مجموعه شیوه کارم به این شکل بود که حاشیه‌ها از اصل کار جدا هستند، پرینت گرفته شده‌اند و بر روی شیشه قاب قرار گرفته‌اند و با اصل اثر فاصله دارند.

این نقاش جوان درباره توجه اش به هنر سنتی ایران گفت: من سالهاست که در آثارم به نقاشی سنتی و اصیل ایرانی توجه دارم اما در این نمایشگاه بهره‌گیری از این سنت نقاشی به اوج خود رسیده است.

مینا فشنگچی متولد 1359 تهران و کارشناس نقاشی از دانشگاه شاهد است. او تاکنون در 10 نمایشگاه گروهی شرکت کرده است و "اعتراف به گناه نکرده" چهارمین نمایشگاه انفرادی او است.

نمایشگاه نقاشی او تا 10 دی ماه در گالری آتبین واقع در خیابان ولی عصر، جنوب چهارراه پارک وی، انتهای کوچه خاکزاد، شماره 42 شده است.

انتهای پیام/320