افسانه ماهیان دبیر پنجمین دوره جشنواره تئاتر خصوصی امید به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: پیام دهکردی بنیان‌گذار برگزاری این جشنواره است که امسال پنجمین دوره آن در اسفند ماه برگزار می‌شود. جشنواره امید جوان‌گرا است نه تنها به لحاظ سن و سال بلکه از جنبه فکر و ایده‌های نو. ویژگی خاص این دوره از جشنواره برگزاری آن به شکل سراسری است چرا که نمی‌خواستیم این جشنواره فقط مخصوص آموزشگاه‌های هنری تهران باشد و با توجه به این که این اولین جشنواره تئاتر خصوصی کشور است فراخوانی دادیم که همه در آن شرکت کنند.

به هر حال نفس این داستان مهم است و آن این است که انگیزه و امیدی به جوانان می‌دهد تا مسیر حرفه‌ای خود را طی کنند. تاکنون حدود 100 متن به دبیرخانه جشنواره رسیده و از بین آن 40 متن پذیرفته شده‌اند. ویژگی‌ دیگر این جشنواره این است که تصمیم داریم محدودیتی در پذیرش آثار نداشته باشیم و اگر از این 40 متن همه آنها هم شرایط لازم را داشته باشند امکان این که به جشنواره برسند وجود دارد.

قرار است این جشنواره با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود چرا که معاونت هنری در دولت جدید تاکید خاصی بر خصوصی‌سازی دارد و برگزاری این جشنواره می‌تواند پایه‌ریزی خوبی برای برگزاری جشنواره‌های دیگر باشد.

او درباره هدف برگزاری این جشنواره گفت: پیام دهکردی علاقه خاصی به تدریس دارد و در طی این سال‌ها با برگزاری کارگاه با قشر جوان در ارتباط بوده است و فکر اولیه این جشنواره از آنجا شکل گرفته است.

او گفت: بازبینی‌های این دوره از جشنواره از ٢٣ تا ٣٠ بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود،متون ارسال شده به دبیرخانه جشنواره که علاوه بر تهران، 12 استان دیگر از سراسر کشور در آن شرکت داشتند، توسط سه بازخوان که متشکل از افروز فروزند، محمد امیریاراحمدی و حمید رضا نعیمی هستند، مورد خوانش قرار گرفت.

پنجمین دوره‌ جشنواره‌ تئاتر امید، با ریاست پیام دهکردی ، دبیری افسانه ماهیان و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 15 اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/