رامونا شاه به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: چند روز پیش در تمرینات "هوموریباس" به کارگردانی یاسر خاسب به دلیل نبود پلاتوی استاندارد برای تمرین زمین خوردم، دستم آسیب دید و دیگر نتوانستم تمرین‌ها را ادامه بدهم. در هوموریباس دو زن بازی دارند یکی زن آسمانی یکی عشق که من نقش عشق را داشتم.

این بازیگر در ادامه افزود: افرادی مثل یاسر خاسب کارشان معمولا فیزیکال است و برای حمایت از این نوع نمایش‌ها و اگر می‌خواهیم این نوع سبک تئاتری را هم در مجموعه آثار نمایشی خود داشته باشیم؛ باید از افراد حمایت کنیم. این نوع کار به سالن تمرینی که با تشک کف‌پوش شده باشد نیازمند است؛ در حالی که ما در پلاتوهایی با کف سنگ و موزائیک تمرین می‌کنیم. با وجود اینکه دبیر جشنواره از این گروه برای اجرا در جشنواره فجر دعوت کرده بود اما ما نتوانستیم از سالن‌های مرکز تمرین بگیریم.

رامونا شاه توضیح داد: ضمن تمرین زمین خوردم و دستم آسیب دیده بدون اینکه هیچ بیمه‌ای داشته باشم یا اینکه کسی سراغم را بگیرد که چه بلایی بر سرم آمده است. حتی یاسر خاسب به عنوان کسی که من برای او کار می‌کردم و در تمرینات او صدمه دیدم، تلفنی هم حال مرا نپرسیده است. من توقع ندارم که کسی هزینه درمان مرا بپردازد اما هیچ کدام از بازیگران و مخصوصا کارگردان اصلا پیگیر وضعیت من نشده‌اند.

او درباره دیگر فعالیت‌های خود گفت: متن " روز عزیز مرده" نوشته محمد چرمشیر را برای کارگردانی در جشنواره فجر فرستادم که در کمال ناباوری متن نمایشنامه رد شد. هم اکنون هم در سریال "شاهگوش" به کارگردانی داوود میرباقری بازی دارم که از قسمت پنجم به بعد وارد ماجرا می‌شوم و در این سریال که در شبکه خانگی ارائه شده نقش یک افسر نیروی انتظامی را بازی می‌کنم.

رامونا شاه در ادامه به ترجمه یک مجموعه نمایشنامه اشاره کرد و توضیح داد: 5 نمایشنامه از " دیوید آیز" را در دست ترجمه دارم که احتمالا در یک مجلد به چاپ برسد.