حمید سوری در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: میثم یعقوبی یکی از عکاسان جوان و خوش ایده‌ای بود که با توجه به تحصیلاتش در رشته علوم محض و زیست‌شناسی، بخش عمده تمرکزش در عکاسی معطوف به عکاسی از زیست جانوری و عکاسی سفر بود، اما از زمانی که در کلاس‌های عکاسی من شرکت کرد به عکاسی معاصر علاقمند شد و حساسیت خوبی هم از خودش بروز داد.

او افزود: میثم یعقوبی در دوره‌ای که روند کارش در عکاسی تغییر کرد، ایده‌های خوبی را پیگیری کرد و انتظار می‌رفت اگر مرگ فرصت بیشتری به او می‌داد، به یکی از عکاسان خوب ایرانی تبدیل شود.

سوری درباره نمایشگاهی که از آثار او در گالری آریا برپا خواهد شد گفت: با توجه به این که او در سانحه آتش‌‍سوزی جانش را از دست داد، بخشی از نگاتیو و عکس‌هایش نیز از بین رفت که با تلاش و جستجوی خانواده‌اش مجموعه‌ای از آثارش گردآوری شده است. متاسفانه بخش عمده‌ای از عکس‌های زیست جانوری او از بین رفته است.

او ادامه داد: در این نمایشگاه تعدادی از عکس‌های که او از مناظر طبیعی عکاسی کرده است، به همراه مجموعه‌های ناتمام او به همراه دست نوشته‌هایش به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در این نمایشگاه پروژه عکاسی و ویدئوآرتی که برای کلاس عکاسی من انجام داده بود نیز در معرض دید قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه عکس و یادبود از ششم تا هشتم دی ماه در گالری آریا برگزار می‌شود.

میثم یعقوبی ، هنرمند عکاس ، تحصیلات خود را در رشته زیست‌شناسی جانوری در مقطع کارشناسی در دانشگاه تهران و محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانده بود .

این هنرمند با بهره‌وری از علم زیست‌شناسی در حرفه عکاسی به عکاسی از طبیعت ایران و گونه‌گونی جانواران آن می‌پرداخت و از این رهگذر، نمونه‌های شاخصی از عکاسی محیط زیست با دیدگاه هنری و علمی به شکل توام ارایه کرده بود.

حضور پر رنگ هنری او در نمایشگاه "شخصی - عمومی" در نگارخانه موسسه ماه مهر ، به تائید بسیاری از استادان هنر کشور، نوید ظهور یک عکاس هنرمند طبیعت و محیط زیست کشور را با خود به همراه داشت.

انتهای پیام/320