فرحناز حیدری، طراح پارچه و لباس در گفت‌وگو با خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین درباره لباس‌های مناسب فصل زمستان و ویژه‌گی‌های آن گفت: خوشبختانه در جامعه کنونی کشورمان به مقوله مد و لباس به صورت مستمر پرداخته می‌شود که جای پیشرفت و امیدواری را در این عرصه به همراه دارد.

او ادامه داد: لباس مناسب این فصل باید فاکتورهایی را همیشه داشته باشد که شامل؛ بافت پارچه، جنس و رنگ آن می‌شود که اغلب هم در فصل زمستان رنگ‌های گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که مقوله انتخاب رنگ از اهمیت ویژه‌ای به خصوص در لباس زمستانه برخوردار است.

حیدری در ادامه اضافه کرد: بافت پارچه‌های موهر و بوکله در فصل زمستان می‌تواند مناسب‌ترین نوع الیاف این فصل محسوب شوند.

این طراح لباس تاکید کرد: نوع و کیفیت پارچه هم از نکات مهمی است که باید در انتخاب پالتو و بارانی به آن دقت کنید، پارچه‌ای مانند کشمیر نه تنها ‌‌حسابی گرم، بلکه قیمت بسیاری مناسبی نسبت به سایر پارچه‌های زمستانی هم دارد.

فرحناز حیدری افزود: افرادی که شانه‌های پهن و بزرگ دارند بهتر است بارانی یا پالتویی را به تن کنند که اِپُل نداشته باشد تا شانه‌ها بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان داده نشود، همچنین پالتوهای ساده و بدون‌کلاه برای اندام‌های ظریف و ریزنقش، مناسب‌تر است، ضمن اینکه زیبایی پالتو را هم بیشتر خواهد کرد و نقص‌های بدن را حذف و کمرنگ هم می‌کند.

او درباره ویژه‌گی یک طرح خوب و مناسب زمستانی گفت: به لباس‌هایی که برش کمی خورده باشد علاقه بیشتری دارم هرچند امروزه در میان انبوه طرح‌ها و لباس‌های مدرن دیگر لباسی ساده به چشم نمی‌آید؛ اما باید بگویم این مدل‌ها همچنان طرفداران خودش را دارد و معتقدم بزرگ‌ترین ویژگی یک اثر خوب در ساده بودن آن است.

انتهای پیام/62/