مانی جعفرزاده، آهنگساز در گفت‌و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم که این کنسرت 13 و 14 دی ماه سال جاری در تالار رودکی برگزار می‌شود.

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: قرار است در این کنسرت به همراه چهار نوازنده و دو راوی به اجرای برنامه بپردازیم، همچنین در این اجرا قصه و موسیقی از ساخته‌های خودم است.

جعفرزاده تاکید کرد: در این کنسرت قصه زنی روایت می‌شود که مقابل آینه نشسته است و زندگی خودش را روایت می‌کند و از تنهایی‌های خود می‌گوید.

مانی جعفرزاده در ادامه خاطرنشان کرد: در این کنسرت علی جعفری پویان (ویولن)، سهراب برهمندی (ویولا)، گلنار شعاری (کلارینت)، آتنا اشتیاقی (ویولن سل) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند و من هم به عنوان آهنگساز با این گروه همکاری می‌کنم.

این آهنگساز افزود: همچنین برای راویان با دو بازیگر مطرح سینما صحبت کردیم که تا هفته آینده خبر قطعی آن انعکاس می‌یابد.

جعفرزاده در ادامه گفت: همچنین در حال ساخت موسیقی فیلم "قاب خاطره" به کارگردانی حجت ذی‌جودی و تهیه‌کنندگی داوود بی‌دل هستم که به زودی اخبار دقیق آن اعکاس می یابد.

گفتنی است، مانی جعفرزاده، آهنگساز و موزیسین اول تیرماه سال 1357 به دنیا آمد.

او آهنگسازی و تئوری موسیقی را در دانشگاه مالاگا (در سال 2003 از اسپانیا) فرا گرفت و و همچنین دارای رساله در فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی با موضوع حاشیه‌ای بر فرهنگ شنیداری معاصر ایران معرفی جریان‌های اصلی موسیقی ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی و مقایسه تطبیقی آن‌ها است.

تدریس در کنسرواتوار تهران 1385 تا 1387 و حضور پیوسته در دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده هنر و معماری و به عنوان استاد راهنما و داور پایان‌نامه در مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس جزو فعالیت‌های دیگر او است.

جعفرزاده همچنین بنیانگذار و عضو گروه فلسفه "روز چهارم" است که با هدف ارتقاء دانش زیباشناسی و پژوهش در حیطه فلسفه و تاریخ هنر شکل گرفته و جلسات آن به شکل مستمر با حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک و دانش جویان موسیقی برگزار می‌شود. در اردیبهشت ماه سال 1389 مرور بر آثار موسیقایی (غیر سینمایی) مانی جعفرزاده در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

پایان پیام/46