به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین ؛ در آغاز این نشست آروند دشت‌آرای صحبت‌‌های خود به دو بخش تقسیم کرد و پس از شرح روند شکل‌گیری این نمایش طی برگزاری یک کارگاه آموزشی بازیگری رایگان به تشریح ویژگی‌های این اثر نمایشی پرداخت.

دشت‌آرای با بیان اینکه نمایش "بین خودمان باشد" صدای صادقانه بخشی از جوانان کشورمان است، گفت: ایده اولیه این کار به سال‌های 82 و 83 که ما کارگاه‌های آموزشی در کارگاه نمایش داشتیم برمی‌گردد، جوانانی هیچ بی‌تجربه‌ و شناختی نسبت به تئاتر نداشتند اما انگیزه فراوانی داشتند.

این کارگردان با بیان اینکه؛ همیشه دغدغه کار با جوانان و آموزش رایگان را در سر داشته افزود: در همین راستا از سال 90 اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی بدون آزمون ورودی کردیم. در انتخاب افراد این کارگاه‌ها نظم، انگیزه و استعداد برای من از همه چیز مهم‌تر بود در نهایت از میان 70 نفری که در کلاس‌ها حضور داشتند 20 نفر باقی ماندند و در واقع گروه "نقطه، ویرگول" که زیرشاخه گروه تئاتر "ویرگول" است بدین ترتیب شکل گرفت. دشت‌آرای در ادامه با اشاره به نبود هیچ حمایتی از این نمایش اظهار داشت: در این اجرا ما به هیچ شکلی حمایت نمی‌شویم و حتی برای اجرای عموم هم فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم. من و گروه‌ام از اصلی‌ترین و موثرترین افرادی بودیم که ساخت تالار حافظ را پایه‌ریزی کردیم اما متاسفانه نه تنها هیچ حمایتی از ما نشد بلکه بیشتر هنرمندان هم از ما انتقاد کردند و جالب اینکه پژمان جمشیدی که حضورش در تئاتر حواشی زیادی هم داشته تنها کسی بود که بابت ساخت این سالن از من تشکر کرد. او در ادامه خاطر نشان کرد: باید بگویم من بسیار خوشحالم که ظرفیتی ایجاد کردیم تا گروه‌های تئاتری امکان اجرا در یک مکان تازه را داشته باشند اما نه تنها کسی به ما تبریک نگفت بلکه خیلی ها حتی یک خسته نباشید هم به ما نگفتند. تنها فردی که مدتی قبل با من تماس گرفت و از من تشکر کرد پژمان جمشیدی بود که با ادبیات خودش به من خسته نباشید گفت.

این کارگردان همچنین با بیان اینکه وظیفه تئاتری من این است که برای جوانان مشتاق و معرفی آنها به تئاتر کشور وقت بگذارم، اضافه کرد: تمام هزینه‌های این نمایش را خود بچه‌های گروه برعهده دارند و با آنکه آنها تحت فشار مالی بسیار بالایی هستند اما پای این کار ایستادند.

انتهای پیام/32/