به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ گروه فیلمبرداری فیلم "اشباح" در محمد شهر کرج مشغول فیلمبرداری تازه ترین فیلم داریوش مهرجویی هستند و حسن حسندوست به طور همزمان کار تدوین این فیلم را انجام می دهد. کار صدا گذاری فیلم هم توسط نظام کیایی به طور همزمان در حال انجام است و گروه شبانه روز مشغول کار هستند تا بتوانند بر اساس زمان بندی مشخص نسخه اولیه و قابل دیدن را به هیئت بازبینی و انتخاب ارائه کنند.

آخرین ساخته استاد کهنه کار سینمای ایران در لوکیشنی متفاوت و در آب هوای بارانی در حال فیلمبرداری است و همه بازیگران اصلی این فیلم جلوی دوربین محمود کلاری رفتند. مهتاب کرامتی به که نقش اصلی زن فیلمساز با تجربه سینمای ایران را بر عهده دارد در این فیلم یکی از متفاوت ترین بازی های خود را ارائه کرده است.

"اشباح "داریوش مهرجویی با دو ساخته قبلی این کارگردان تفاوت های اساسی دارد و تداعی کننده فیلم های دهه 50 او "پستچی" و "دایره مینا" است.داریوش مهرجویی به تازگی خواهرش ژیلا مهرجویی که از طراحان صحنه و لباس چیره دست سینمای ایران بود را از دست داد و در سوگ خواهر نشست. جهانگیر کوثری تهیه کننده فیلم فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده است تا نخستین اکران فیلم داریوش مهرجویی در فجر 32 رقم بخورد.

مهتاب کرامتی، امیر علی دانایی، مهدی سلطانی، حسن معحونی،ملیکا شریفی نیا، هنگامه حمید زاده بازیگران اصلی آخرین ساخته داریوش مهرجویی هستند و او را در این فیلم همراهی می کنند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: تیمسار سلیمانی که درگیر مسائل حاد زندگی است با همسر خود دچار مشکلات عجیبی می شود. سارا در کشاکش زندگی پرتلاطم خود با تیمسار، به فکر رهانیدن خود از زندگی است و در تقابل عشق و عقل که در قاموس مقررات جاری او نمی گنجد. دایی‌بابا وکیل خانواده در تلاش آرام کردن اوضاع است و از سوی دیگر معمار برای اهداف خود شرایط سختی را برای ناجی خانم و دخترش بوجود آورده است. مازیار نیز پس از آمدن به ایران درام‌های تازه ای را رقم می زند و اهالی خانواده چون شبح های سرگردان بدنبال خلوت های زندگی خود می گردند.

محمود کلاری مدیر فیلمبرداری، نظام کیایی صدابردار، داریوش مهرجویی کارگردان، تهیه‌کننده و طراح هنری، مهین نویدی طراح چهره پردازی، امیرحسین قدسی طراح صحنه، وحید محمدی فر طراح لباس، رضا سخائی برنامه ریز و دستیار کارگردان، حنیف سروری دستیار کارگردان از جمله عوامل این اثر سینمایی هستند.

انتهای پیام/55