به گزارش هنرآنلاین ، امید جهان خواننده موسیقی جنوب با اعلام این خبر گفت: هم اکنون در انتظار صدور مجوز برای آلبوم جدیدم به نام «هله‌دان» هستم.

این خواننده جوان که پیش از این دو آلبوم «پسر جنوبی» و «پاپتی» را منتشر کرده، درباره آلبوم تازه‌اش اظهار کرد: در حال حاضر این آلبوم در دفتر موسیقی منتظر مجوز است. قطعات این آلبوم همگی از موسیقی جنوب و با تنظیمی مدرن است.

او ادامه داد: برای نواختن قطعات این آلبوم از سازهای مدرن استفاده کرده‌ایم تا فضای قطعات موسیقی فولکلور جنوب را امروزی‌تر کنیم. برای این کار گیتار بیس و سازهای الکترونیک را به کار برده‌ایم.

جهان درباره استفاده از سازهای اصیل موسیقی ایرانی و موسیقی جنوب در آلبوم «هله‌دان» اظهار کرد: نی‌انبان، تومبا، دمام، عود و قانون سازهای دیگری هستند که در این آلبوم از آنها استفاده شده است.

این خواننده درباره انتخاب نام «هله‌دان» برای آلبوم جدیدش گفت: «هله‌دان» یکی از قطعات این آلبوم است که در میان مردم علاقه‌مندان بسیاری دارد و پیش از این نیز خواننده‌های دیگری همچون مرحوم ناصر عبدالهی این قطعه را خوانده‌اند، به همین دلیل ترجیح دادیم که نام این قطعه را برای کل آلبوم نیز انتخاب کنیم.

امید جهان با اشاره به حضور پدرش در آلبوم «هله‌دان» اظهار کرد: پدرم در این آلبوم با خواندن یکی از قطعات، خواننده مهمان این آلبوم است.

امید جهان در حدود 10 سال است که فعالیت در عرصه موسیقی را آغاز کرده و خوانندگی را در کنار پدرش تجربه کرده است. آلبوم «هله‌دان» سومین اثر امید جهان خواننده جوان اهل جنوب کشور محسوب می‌شود.

پایان پیام/46