فرزانه علی‌جانی؛ رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه دانشگاه شریعتی در گفت و گو با هنرآنلاین ؛ درباره فضای کنونی مد و لباس در کشور گفت: به اعتقاد من وضعیت مد و لباس کشور ما کمی به صورت غیر بومی است یعنی هم‌خوانی و همسانی با فرهنگ جامعه شهری و بومی مناطق مختلف ما وجود ندارد و حتی مد و لباس کشور کاملا نتوانسته است نیاز پوششی بانوان را برای کاربردهای مختلف تامین کند.

او ادامه داد: اما سعی و تلاش مسئولین مربوطه برای بهتر شدن این حوزه قابل احترام است، هرچند این اقدامات می‌توانند به دلیل جامع نبودن خیلی منجر به نتیجه مطلوب نشود.

فرزانه علی‌جانی که معتقد است؛ از یک بعد نمی‌شود به اقدامات لازم برای بهبود وضیعت مد و لباس کشور نگاه کرد،گفت: به طور کلی بخش‌هایی مانند بخش علمی پژوهشی،صنعت و حتی بخش فرهنگی می‌تواند گام‌هایی برای بهبود بخشیدن عرصه مد و لباس در جامعه ما بردارند.

علی‌جانی در ادامه افزود: بنابراین با همکاری تمامی ارگان‌ها، سایر مراکز دولتی و خصوصی یک دلگرمی و اشتیاق صورت می‌گیرد و حتی باعث خواهد شد یک سری حساسیت‌هایی مبنی بر نبودن جایگاه این عرصه در کشور بر طرف شود.

رئیس دانشگاه شریعتی در پاسخ به این سوال که آیا دولت تا چه حدی می‌تواند به عرصه مد و لباس کشور کمک کند،گفت: دولت ضمن اینکه به عنوان یک متصدی می‌تواند به حوزه‌های دانشگاهی،آموزشی و فرهنگی ورود پیدا کند می‌تواند با حضور قوی خود در زمینه مد و لباس بسیار موثر واقع شود و این عرصه را به اوج خودش برساند هرچند نگاه دولت به بانوان یک نگاه ویژه است و مطمئنا دولت گام‌هایی برای حمایت بانوان در زمینه مد و لباس خواهد برداشت.

انتهای پیام/62/ب