سیامک جهانگیری، نوازنده نی در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: آلبوم "در بند نی" که مجموعه تکنوازی و دو‌نوازی است از سوی انتشارات راوی آذر کیمیا روانه بازار موسیقی شد.

این نوازنده نی در ادامه بیان کرد: این اثر موسیقایی به تکنوازی و دونوازی نی و تنبک اختصاص دارد که بخش تکنوازی در دستگاه افشاری و بخش دونوازی در دستگاه چهارگاه است. همچنین تمامی قطعات بداهه‌نوازی است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در این آلبوم وحید فتایی نوازندگی تنبک را بر عهده داشته است و من به عنوان نوازنده نی با این گروه همکاری کرده‌ام، همچنین این آلبوم به یاد نایب اسدلله و حسن کسایی تولید شده است و این اثر موسیقایی به عبدالنقی افشارنیا و محمدعلی کیانی‌نژاد تقدیم شده است.

سیامک جهانگیری تاکید کرد: این اثر موسیقایی از شش سال پیش تهیه و تولید شده است، اما بنا به دلایلی و مشکلاتی که با ناشر قبلی داشتیم انتشار این اثر با تاخیر همراه شد در نتیجه تصمیم گرفتیم با تغییر جزئی این اثر را روانه بازار موسیقی کنیم.

این نوازنده در ادامه گفت: همچنین ساز تخصصی من نی است و دوست داشتم آلبومی با تکنوازی این ساز منتشر کنم که خوشبختانه موفق شدم، همچنین این آلبوم برای هنرجویان نیز مفید است.

جهانگیری افزود: همچنین اثر دیگری در دست انتشار دارم که این اثر به سه نوازی عود، نی و سازهای کوبه‌ای اختصاص دارد و قرار است سال آینده در اختیار هنردوستان قرار گیرد.

این نوازنده نی در پایان گفت: این اثر در مراحل ضبط قرار دارد و بهزاد میرزایی به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ای با من همکاری می‌کند که به زودی اخبار دقیق این آلبوم منعکس می‌شود.

گفتنی است، سیامک جهانگیری موسیقی و فراگیری ساز نی را نزد عبدالنقی افشارنیا از ۱۲ سالگی آغاز کرد. در سال ۱۳۷۱با ورود به دانشکده هنرهای زیبا و تحصیل در رشته موسیقی، از محضر اساتیدی چون مجید کیانی، داریوش طلایی و... بهره جست و همزمان در زمینه نوازندگی، از تجربیات محمد علی کیانی‌نژاد بهره‌های فراوان برد.

وی در سال ۱۳۷۶ با ارایه رساله نظری خود، با عنوان بررسی ساختار ملودی در نی، که خلاصه آن در شماره پیشین "مقام" به زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسید، در رشته موسیقی فارغ التحصیل شد.

در ایران آلبوم های "سور و سوگ"، "شیونگ و در خیال کپاچین‌های البرز"، "تنها" و "خانه‌ام ابری است"، به آهنگسازی این موسیقیدان منتشر شده است.

این نوازنده با اساتیدبزرگی چون کیهان کلهر نامزد جایزه گرمی (معادل جایزه اسکار) و یویوما نوازنده بسیار نامی چینی تبار (ویولنسل) در پروژه بزرگ راه ابریشم همکاری دارد.

پایان پیام/ 46/الف