به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین نمایش " عمادالملک" نوشته افسانه بابا امینه و به کارگردانی محمدرضا مختاری آزادفرد و افسانه بابا امینه، شب گذشته 3 آذر به روی صحنه تماشاخانه سنگلج رفت و تا 26 آذر اجرا می‌شود.

بابا امینه به هنرآنلاین گفت: نمایش "عماد الملک" اثری است که در جشنواره تئاتر آئینی و سنتی در بخش صحنه‌ای اجرا شد و هم ‌اکنون اجرای عمومی آن آغاز شده است. ضمن اینکه به طور کلی تغییراتی در کار و ترکیب بازیگران و همچنین موسیقی نمایش نسبت به اجرای جشنواره انجام گرفته است.

او در ادمه ویژگی مهم کار را حضور احمد عزیزی تعزیه‌خوان پیشکسوت در این نمایش دانست و افزود: احمد عزیزی در این نمایش نقش عماد الملک را شهادت‌خوانی می‌کند. داستان درباره زندگی میر عماد خوشنویس برجسته دوره صفویه است که خط او را عروس خط نستعلیق زبان فارسی می‌دانند . این هنرمند را به دستور شاه عباس صفوی به شهادت می‌رسانند و این نمایش شهادت وی را روایت می‌کند.

افسانه بابا امینه درباره شیوه اجرایی این نمایش گفت: شیوه این اجرا شبیه‌خوانی با تلفیق تئوری تئاتر و همراهی موسیقی ایرانی است که سعی داریم اثر را به اپرای ایرانی نزدیک کنیم که با تلفیق دکور و صحنه فضای خاصی را ایجاد کردیم. این نمایش 8 بازیگر دارد که بخش اولیاخوانی آن را دوستان تعزیه تهران اجرا می‌کنند و مخالف‌خوانی و اشتلم‌خوانی را هنرمندان تئاتر انجام می‌دهند.

وی در ادامه افزود : از دیگر ویژگی‌های این اثر نمایشی این است که در شبیه‌خوانی زن پوش وجود دارد و نقش زن‌ها را مردها می‌خوانند. ولی ما در اینجا بازیگران زن هم داریم که به طور مثال نقش همسر و دختر میرعماد را اجرا می‌کنند. ما در این اجرا می‌خواهیم به نوعی تعزیه معاصر را اجرا کنیم و از قالب‌های تعزیه قدیمی فاصله گرفتیم.

لازم به یادآوری است، احمد عزیزی، محمدرضا مختاری، حسن عقیق، امیر سیدصالحی، فاطمه حیدری‌فر، افسانه باباامینه، امیر سلیمانی مقدم، مسعود عزیزی و مسعود الله‌دادی بازیگران این نمایش هستند وسرایش اشعار آن را جواد احمدی انجام داده است.

انتهای پیام/ب