پری صابری کارگردان پیشکسوت تئاتر به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: از توافق حاصل شده درباره حق استفاده از انرژی هسته‌ای کشورمان بسیار خرسندم و از این تلاشی که افراد با خرد و مسئول مملکت در عرض این 3 ماه نشان دادند تقدیر می‌کنم و به همه ملت تبریک می‌گویم.

وی درباره تاثیر برداشتن شدن تحریم‌ها بر فضای هنری کشور گفت: ما یک ملتیم وقتی اتفاق بدی می‌افتد همه در آن شریک هستیم اینطور نیست که به طور مثال فقط قسمتی از جامعه از تحریم آسیب ببیند و دیگران ایمن باشند. امروز جهان یکپارچه به سوی پیشرفت حرکت می‌کند و نمی‌شود ما گوشه‌نشین باشیم و ما هم جزئی از این جهان هستیم. تنگناهای مالی بر دوش همه ما اثر می‌گذارد و وقتی این بار برداشته شود، باعث می‌شود که مملکت را از عزلت در بیاورد. تحریم‌ها بر همه قشری از جامعه تاثیر گذاشته بود و ما نمی‌توانیم نسبت به هموطنان خود بی‌تفاوت باشیم چرا که به قول سعدی "بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند.." به نظرم مفهوم این بیت سعدی فرا ایرانی است و هر کجای دنیا کسی آسیب ببیند آسیب آن به همه می‌رسد. در دنیای ارتباطات اگر در آفریقا گرفتاری پیش بیاید نتیجه آن به ما هم می‌رسد. حالا اگر در کشور خود ما باشد آسیبش بیشتر است.

صابری در ادامه افزود: این که بر اثر تحریم‌ها مردم ایران در درد و رنج زندگی کنند و در کنج عزلت باشند ناخوشایند است و اسباب دلمردگی می‌شود. دولتمردان ما همواره بر توافق هسته‌ای که خواست معقول مملکت باشد و برای دفاع از حقوق ملی باشد تاکید داشتند. تاثیر تحریم‌ها در حوزه تئاتر هم دیده شد و جامعه تئاتری‌ با تنگنا روبرو هستند. بر همین اساس هم هست که کارها خوابیده است؛ زیرا بدون بودجه فرهنگی بالا رفتن پرچم فرهنگ که همواره باید با حمایت دولت باشد برافراشته نخواهد شد.

انتهای پیام/