رامین بهنا، آهنگساز و سرپرست گروه بهنا در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای انتشار یک اثر موسیقایی هستیم که این اثر تا پایان سال جاری روانه بازار موسیقی می‌شود.

سرپرست گروه بهنا در ادامه بیان کرد: آلبوم جدید گروه بهنا به مسائل اجتماعی می‌پردازد و مهم‌ترین ویژگی این اثر این است که به مسائل و مشکلات روزمره و اجتماعی مردم توجه می‌کند، همچنین این اثر موسیقایی درباره تهران امروز است و به مسائلی مانند ترافیک، دود،مترو و... می‌پردازد.

این نوازنده خاطرنشان کرد: سازبندی این آلبوم از پیانو، سینته سایزر، کیبرد، درامز، سازهای بادی و... تشکیل شده است که بهرنگ بقایی(کیبرد)، حامد حمیدزاده (گیتار، گیتارباس)، کسرا ابراهیمی (درامز) و.... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند، همچنین نوازندگان میهمان در این اثر با این گروه همکاری کردند.

این آهنگ‌ساز تاکید کرد: همچنین در این آلبوم ساز ایرانی وجود ندارد و کاملا به صورت الکتروآکوستیک ضبط شده است.

رامین بهنا افزود: همچنین عنوان این اثر موسیقایی هنوز مشخص نشده است و این اثر موسیقایی شامل 10 قطعه است که اکنون هشت قطعه از این قطعات ضبط شده است.

گفتنی است، رامین بهنا در سال ۱۳۷۵ گروه آویژه را با همکاری پدرام درخشانی تأسیس کرد که کنسرت‌های این گروه اولین تجربه موسیقی تلفیقی در ایران به شمار می‌آمد.

رامین بهنا تاکنون آهنگسازی بیش از ۴۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را بر عهده داشته که ‏از شاخص‌ترین آنها می‌توان به موسیقی متن فیلم‌های "نسل سوخته" و "کمکم کن" از آثار زنده ‌یاد رسول ملاقلی‌پور، "داستان‌های ‏تعبید" ساخته فریدون حسن‌پور، "سرزمین پدری" به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و مجموعه‌های تلویزیونی "دوران ‏سرکشی" و "قصه رودخانه" از ساخته‌های کمال تبریزی، "آهوی ماه نهم" به کارگردانی مسعود نوابی و "داستان‌های ‏هنر" اثر مجتبی میرتهماسب اشاره کرد. ‏

گزیده‌ای از این آثار در قالب آلبومی با عنوان دیدگاه در تابستان ۱۳۸۵ توسط انتشارات آواخورشید به بازار موسیقی ‏عرضه شده است. پیش از این نیز آلبوم‌هایی از آثار رامین بهنا به همراه گروه‌های آویژه و رازشب منتشر شده بود که از بین ‏آنها می‌توان به آلبوم‌های زی‌بازی، دارقالی و من و دوست‌غولم اشاره کرد.

وی در پاییز ۱۳۸۵ گروه بهنا را با هدف ارایه موسیقی تلفیقی با هویت ایرانی تشکیل داد. اولین کنسرت گروه بهنا، دی ماه سال ۱۳۸۵ در فرهنگسرای هنر (ارسباران) برگزار شد.

پایان پیام/46 /الف