داوود گنجه‌ای، موسیقیدان و عضو هیات مدیره خانه موسیقی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره توافق هسته ای گفت: به طورکلی از زمانیکه انتخابات برگزار شد من در چشم تمامی هموطنان خود امید را می دیدم و مطمئن بودم که روزی نشاط و شادی دوباره به خانه های مردم باز می گردد.

این موسیقیدان در ادامه بیان کرد: در انتخابات امسال مردم با یک امید مشترک شرکت کردند و دوست داشتند خشونت ها و فریادها را به آرامش تبدیل کنند زیرا این حق مسلم مردم ایران است که از رفاه نسبی برخوردار باشند که خوشبختانه مسئولین با احساس مسئولیتی که دارند روز به روز سبب خوشحالی مردم می شوند و این موضوع قابل تقدیر است.

گنجه ای خاطرنشان کرد: من به عنوان موسیقیدان و کسی که با هنر این مملکت سروکار دارد خوشحالی بیش از اندازه خودم را اعلام می کنم و امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت ایران عزیزمان باشیم.

عضو هیئت مدیره خانه موسیقی افزود: به طورکلی من به هر موضوعی که باعث سربلندی ایران و ایرانی شود، افتخار می کنم زیرا ما نشان دادیم که از مواضع خودمان پایین نمی آییم و فقط به دنبال احترام متقابل هستیم و خوشبختانه به این احترام رسیدیم که این موضوع بسیار شعف انگیز است.

داوود گنجه ای در پاسخ به این پرسش که توافقات هسته ای چه تاثیری در جامعه هنری دارد، تاکید کرد: به طورکلی اقتصاد هنر بسیار موضوع حساس و مهمی است زیرا تمامی مسائل بر هنر و هنر بر اجتماع تاثیر عمیقی دارد در نتیجه اگر ذهن هنرمند آسوده باشد به راحتی می تواند آثار هنری زیبایی خلق کند.همچنین توافق هسته ای می تواند عمر دوباره ای برای هنر باشد.

این موسیقیدان در ادامه گفت: همچنین این موضوع بر بودجه موسیقی و هنر نیز تاثیرگذار است زیرا بخش فرهنگی از نظر بودجه در تنگنا است در نتیجه اگر امکانات لازم از نظر مادی فراهم شود همه ایران به سمت وحدت و همدلی پیش می رود.

سامان احتشامی: امیدوارم با تدبیر مسئولین مشکلات هنر ریشه‌کن شود

سامان احتشامی معتقد است، مردم اگر در رفاه باشند و دغدغه فکری و مالی نداشته باشند به دنبال هنر می روند و اگر دغدغه روزمره زندگی آنها را فراگرفته باشد، هنر و هنرمندان را از زندگی خود حذف می کنند زیرا هنر و آرامش در کنار هم معنا می یابد در نتیجه امیدواریم با تدبیر مسئولین مشکلات این حوزه ریشه کن شود.

سامان احتشامی، آهنگساز و نوازنده پیانو به هنرآنلاین گفت: به طورکلی هر اتفاق مثبتی که در امور سیاسی پیش می آید به نفع هنر است و سبب می شود هنرمندان بتوانند در سراسر جهان هنر خود را ارائه دهند.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: توافق هسته ای زمانی مطلوب است که نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، به عنوان مثال در حال حاضر آثار موسیقایی به قیمت 10 هزار تومان به فروش می رسد و مهم ترین سوال این است که آیا قیمت به پنج هزار تومان کاهش می یابد؟

این آهنگساز خاطرنشان کرد: به نظر من این اتفاق برای همه خوشایند است و امیدواریم در آینده شاهد برطرف شدن مشکلات حوزه هنر باشیم زیرا هنرمند به دنبال این است که هنر خود را به نمایش بگذارد و نیاز به فضایی دارد که بدون استرس فعالیت کند.

احتشامی تاکید کرد: همچنین مشکلات دیگری وجود دارد که امیدواریم با برداشتن تحریم ها این معضلات ریشه کن شود به عنوان مثال قاب سی دی و حتی خود سی دی کمیاب است و وارد نمی شود در نتیجه شاید با این اقدامات دوباره بتوانیم شاهد شکوفایی هنر و هنرمندان باشیم.

سامان احتشامی در پایان گفت: به طورکلی مردم اگر در رفاه باشند و دغدغه فکری و مالی نداشته باشند به دنبال هنر می روند و اگر دغدغه روزمره زندگی آنها را فراگرفته باشد، هنر و هنرمندان را از زندگی خود حذف می کنند زیرا هنر و آرامش در کنار هم معنا می یابد.

پایان پیام/