به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از پایگاه خبری سینمای اروپا ، مروری بر فیلم های کلاسیک هالیوود و بخش ویژه سینمای کشور شیلی از جمله بخش های جنبی این دوره از جشنواره گلاسگو است.

در این دوره از جشنواره و در بخش فیلم های کلاسیک هالیوود ، محصولات سال 1939 سینمای آمریکا از جمله کلاسیک های نامداری چون "بر باد رفته" ، " جادوگر شهر اوز" و " دلیجان" به نمایش در خواهد آمد.

بخش مرور آثار سینمای کشور شیلی تحت تاثیر موفقیت کم سابقه دو فیلم از محصولات این کشور در سال های اخیر در نظر گرفته شده است.فیلم " نه" با نقش آفرینی گائل گارسیا برنال و فیلم " گلوریا" که پائولینا گارسیا برای نقش آفرینی در آن برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم برلین 2013 شد.در این بخش هر شب یک فیلم از محصولات اخیر سینمای شیلی به نمایش در می آید.

آلن هانتر دستیار دبیر جشنواره فیلم گلاسگو در این زمینه می گوید : ما در این جشنواره با مخاطبان خود رابطه ای مبتنی بر اعتماد جدی و متقابل برقرار کرده ایم.بر همین اساس برنامه جشنواره دهم با توجه به درخواست های مخاطبان طراحی و تنظیم شده است.با مخاطبان مشورت کردیم که چگونه جشنواره ای می خواهند و دوره دهم به عنوان مقطعی تاریخی چگونه باید باشد.

جنت آرچر مدیر مرکز فعالیت های هنری خلاقه اسکاتلند نیز درباره این دوره از جشنواره می گوید: برنامه دهمین دوره جشنواره طیفی متنوع و هیجان انگیز از فیلم ها را دربر دارد.جشنواره گلاسگو می کوشد فیلمسازان و علاقمندان سینما را از اقصی نقاط جهان و بریتانیا به اسکاتلند بکشاند.شهرت و اعتبار جشنواره گلاسگو سال به سال در حال افزایش است.

دهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم گلاسگو 20 فوریه تا 2 مارس 2014 ( اول تا یازدهم اسفند 92) در مرکز اسکاتلند برگزار می شود.