معصومه افشار؛ طراح لباس شناخته شده و مدرس دانشگاه درباره استفاده از حروف لاتین بر روی لباس به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: به طور کلی موافق استفاده از حروف لاتین بر روی البسه هستم اما حروف ایرانی خودمان چه مشکلی دارد که بخواهیم متوسل به حروف لاتین شویم؟

هنرمند شناخته شده حوزه مد و لباس که معتقد است، حروف ایرانی به خصوص با طرح‌های گرافیکی بر روی البسه می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای حروف لاتین باشد،گفت: این روزها همه به هر بوتیک و مرکز خرید که سری می‌زنیم شاهد یک سری طرح‌های خاص و منحصر به فرد هستیم که البته می‌توانیم تمام آن ایده‌ها را باز سازی و بر روی لباس و پارچه پیدا کنیم.

او ادامه داد: زمانی که یک نوجوان حتی معنی این حروف را هم به خوبی نمی‌داند لزومی ندارد به سراغ این دسته از لباس‌هایی که اصلا هم زیبا نیستند و کیفیت بدی هم دارند بروند.

افشار مطرح کرد: به طور کلی باید در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای صورت بگیرد و مسئولین مربوطه از مکان‌هایی مانند تولیدی‌های لباس کشور آغاز به فرهنگ سازی در این عرصه کنند.

معصومه افشار تاکید کرد: مشکل اساسی در این زمینه تولید کنندگان هستند چرا که بدون پرداختن هزینه‌ای دست به کپی برداری از آثار طراحان لباس می‌زنند و به این ترتیب سلیقه مردم را تحت الشعاع قرار می دهند.ما ایرانی‌ها در زمینه طراحی لباس امروز بسیار پیشرفت کرده‌ایم و ماهر شده‌ایم.

افشار تاکید کرد: جوانان ما از سر نا چاری به سراغ این لباس‌ها نمی‌روند بلکه به دلیل نبودن تنوع در طراحی مجبور هستند به سراغ آنها بروند که اصولا هم این لباس‌ها کپی برداری شده‌اند.

این مدرس دانشگاه در پایان گفت:متاسفانه استفاده از حروف لاتین و تصاویر افراد معروف و محبوب سایر کشورها در میان جوانان ما رواج پیدا کرده است،بنابراین طراحان با ذوق ،خلاق و هنری کشورمان باید دست به کار شوند و در سلیقه مردم به خصوص قشر جوان یک تغییر بزرگ و ماندگار ایجاد کنند.

انتهای پیام/62/