به گزارش هنرآنلاین؛ بهمن برومند، دبیر برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت سینما و تجهیزات وابسته در این باره گفت: این نمایشگاه از 24 تا 27 بهمن ماه سال جاری در سالن میلاد محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و این نخستین‌بار است که در حوزه سینما نمایشگاهی با رویکرد تخصصی در زمینه تجهیزات و امکانات تولید فیلم در شرف برگزاری است.

وی افزود: امروز صنعت فیلم و سینما جزو بزرگترین و تاثیرگذارترین صنایع فرهنگی و هنری جهان بشمار می‌رود و برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت سینما می‌تواند فرصتی خوب برای جامعه سینمایی کشور فراهم کند تا ضمن شناخت آخرین دستاوردهای جهانی در این بخش نسبت به ارتقاء سطح صنعت سینمای کشور اقدام کرده و موجب خلق فرصت‌های اقتصادی برای سرما‌یه‌گذاران داخلی و خارجی ‌شوند.

دبیر برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی صنعت سینما و تجهیزات وابسته افزود: استقبالی که سالانه از نمایشگاه‌های مختلف سینما در دنیا می‌شود خود به خوبی ضرورت و نیاز آن را هم توجیه می‌کند. باید فرصتی برای اهالی صنعت سینما در حوزه‌های مختلف تولیدی، خدماتی و سرمایه‌ای باشد تا توانمندی‌ها و البته کاستی‌ها آشکار شوند.

وی با تاکید بر این که سینما قبل از هرچیز یک صنعت بزرگ است و باید آن را جدی بگیریم، افزود: شرکت‌های وارد کننده تجهیزات سینمایی، نمایندگی کمپانی‌های بین‌المللی، تولیدکنندگان داخلی تجهیزات سینمایی از گروه‌های حاضر در نمایشگاه هستند که حضور پررنگ این شرکت‌ها ظرفیت تکنیکی و فنی موجود سینمای ایران را در معرض نمایش می‌گذارد.

دبیر نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت سینما و تجهیزات وابسته با تاکید بر این که تاکنون بیش از ده‌ها شرکت داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه ابراز تمایل کرده‌اند تصریح کرد: از جمله آنها می‌توان به کمپانی‌های عربی، هندی و سوریایی اشاره کرد. در عین حال در راس اولویت‌های برگزارکنندکان نمایشگاه حضور کمپانی‌های مطرح و بین‌المللی است.

وی با اشاره به این که معرفی تجهیزات برتر سینمای روز جهان گامی مثبت در جهت توسعه سینمای ایران و نزدیک شدنش به سینمای جهان به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: اتفاق مثبتی که در روند برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت سینما افتاده است، حضور و حمایت معنوی موزه سینما و محمدحسن پزشک به عنوان مدیرعامل این نهاد است.

دبیر نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت سینما و تجهیزات وابسته در پایان گفت: با توجه به اینکه این اولین دوره نمایشگاه صنعت سینماست پیش‌بینی می‌شود که استقبال خوبی از آن شود و مسوولان برگزاری نمایشگاه امیدوارند که اهالی صنعت سینما بویژه نمایندگی‌های تجهیزات فنی و تولیدکنندگان داخلی، حضوری آبرومند و شایسته‌ای در نمایشگاه داشته باشند.

انتهای پیام/55