سیف‌الله صمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: سال‌هاست که به واسطه انتشار نشریه تصویرسال و برگزاری نمایشگاه بزرگ تصویرسال بخش عمده وقت و تمرکزم معطوف به شناسایی و معرفی عکاسان جوان می‌شود و همین موضوع موجب شد که من در طول سال همواره با این رویدادها درگیر باشم و کمتر فرصت و فراغتی داشته باشم که از میان عکس‌هایی که می‌گیرم نمایشگاهی برپا کنم. در حال حاضر 42 سال عکس به نمایش درنیامده دارم.

این عکاس پیشکسوت یادآور شد: من در طول سال با سه هزار استعداد جوان در حوزه عکاسی آشنا می‌شوم و اگر فرصتی داشته باشم ترجیح می‌دهم بخشی از فعالیت‌هایم را معطوف به این گروه بکنم.

وی افزود: این موضوع البته تنها بر روی عکاسی من تاثیر نگذاشته است بلکه با این که راش‌های متعددی در 35 سال اخیر برای ساخت فیلم تهیه کرده‌ام اما فرصت نمی‌کنم که کارهای نیمه‌ام را به اتمام برسانم.

صمدیان خاطر نشان کرد: با این که من سالهاست که به تنهایی مشغول برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای عکاسی هستم، اما به نظرم باید شرایطی فراهم شود که به جای فرد چندین گروه در این بخش متمرکز شوند و فعالیت کنند. این موضوع موجب می‌شود که به مرور به عکس و عکاسی توجه ویژه‌ای شود و زمینه‌ای هم برای نمایش عکس در فضای نمایشگاهی کشور بوجود آید.

این عکاس پیشکسوت با اشاره به نمایشگاه به "روایت عکاسان معاصر ایران" گفت: برپایی این نمایشگاه را من اتفاق خوشی در عکاسی ایران در سال‌های اخیر می‌دانم و امیدوارم با برپایی این نمایشگاه، موزه‌ها و نهادهای که در این بخش می‌توانند تاثیرگذار باشند نیز وارد عمل شوند.

سیف‌الله صمدیان تاکنون تنها یک نمایشگاه عکس انفرادی برگزار کرده است. او در این نمایشگاه که به مناسبت تولد احمد شاملو برگزار شد، مجموعه‌ای از عکس‌های که از شاملو گرفته بود را در گالری شش به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/320/ب