معصومه فهیم‌نیا طراح لباس پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین درباره استانداردسازی در عرصه پوشاک توضیح داد و گفت: باید بگویم یکی از مهم‌ترین کارهای که می‌شود در این زمینه انجام داد فقط توسط دولت و ارگان‌ها صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا حفظ ارزش‌های جامعه بسیار مهم است و حتما در استانداردسازی‌هایی که در مقوله مد و پوشاک صورت می‌گیرد باید لحاظ شود.

فهیم‌نیا افزود: معتقدم بعد از دولت و مسئولین مربوطه رسانه‌های ملی می‌توانند کمک بسیار خوب و موثری در این زمینه داشته باشند چرا که مردم باید آرام آرام بیاموزند و به این استاندارهای تعریف شده اعتماد و اطمینان کنند.

مدیر مسئول نشریه تخصصی لباس و هنرهای دستی گفت: به نظر من در این راستا ارزش‌ها باید از سوی دولت و مسئولین مربوطه تعریف شود و همچنین بیاموزند که احترام به حقوق اجتماعی یکدیگر می‌تواند آغازی برای استانداردسازی بهتر و بیشتر در کشورمان باشد.

معصومه فهیم‌نیا در ادامه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از عواملی که می‌تواند مهم و تاثیرگذار واقع شود روند کار سازمان است چرا آنها می‌توانند در این زمینه بی‌پروا پیشنهاد و نظر بدهند،البته باید این نکته را هم در نظر بگیریم که تمامی آنها باید از فیلترهای دولتی بگذرند و همچنین قابل تائید،کاربردی،سلیقه پسند و عام پسند هم باشند.

مولف کتاب‌های طراحی لباس و دوخت در پایان گفت: رسانه‌ها می‌توانند با دعوت کردن از اساتید و کارشناسان زیبایی‌شناسی و فرهنگی در این زمینه نفش بسزایی را ایفا کنند و این روند را رو به بهبود بیشتر ببرند.

انتهای پیام/62/ ب