به گزارش خبرنگار سینما هنرآنلاین ؛ کیارش اسدی زاده از کارگردانان جوان سینمای ایران است که فیلم گس اولین ساخته بلند او در مقام کارگردان است. این فیلم در اواخر دولت دهم و زمانی که جواد شمقدری بر راس هرم سینمایی کشور تکیه زد جلوی دوربین رفت و جز فیلم های توقیف شده در زمان او محسوب می شود. بهمن ماه سال گذشته زمزمه هایی مبنی بر حضور این فیلم در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به میان آمده بود که این فیلم به دلیل مضمون اش از بخش مسابقه فیلم های اول و دوم کنار گذاشته شد.

این فیلم به تازگی در جشنواره فیلم رم روی پرده رفت و با استقبال کم نظیر مخاطبان غیر ایرانی روبرو شده است.در جشنواره فیلم رم جایزه بهترین بازیگر نو ظهور به گروه بازیگران فیلم گس تعلق گرفت و این موفقیت افتخاری برای سینمای ایران است. پیش از این در جشنواره برلین گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین موفق به کسب جایزه گروهی شدند.

فیلم سینمایی"گس" به کارگردانی کیارش أسدی زاده در جشنوارهء فیلم رم،برای نخستین بار اکران شد و برخی از بازیگران و عوامل فیلم،همزمان با تماشاگران به تماشای فیلم نشستند.فیلم ،که با زیر نویس ایتالیایی و انگلیسی پخش می شد، با استقبال بی نظیر مخاطبین مواجه شد به طوری که پس از پایان نمایش فیلم،تماشاگران،دقایق متمادی ایستاده و عوامل فیلم را با هیجانی خاص،مورد تشویق خود قرار دادند. فیلم در سالن بسیار مجهز "سالا سینوپولی که دو هزار نفر گنجایش دارد"،در پارکو دلا موزیکا،محل برگزاری فستیوال،چهار اکران خواهد داشت،که نخستین اکران آن یازدهم نوامبر،پس از مراسم فرش قرمز انجام شده است.

صابر ابر که این روزها در حال خدمت مقدس سربازی است از همراهی گروه فیلم گس جا ماند و نتوانست با گروه عازم ایتالیا شود.در این فیلم شبنم مقدمى ،صابر ابر ،پانته آ پناهی ها، محمدرضا غفارى ، نوال شریفى ، رویا جاوید نیا،احسان امانی، ماهانا نور محمدی،مهسا علافر و ... به ایفای نقش پرداختند. مدیر فیلمبرداری فیلم،مجید گرجیان و صدا بردار آن،وحید مقدسی است.

کیارش اسدى زاده( کارگردان) . شبنم مقدمى ( بازیگر). محمدرضا غفارى( بازیگر) . نوال شریفى( بازیگر) ، رویا جاویدنیا( بازیگر) ماهانا نورمحمدى( بازیگر) مهسا علافر( بازیگر) مجید گرجیان( مدیر فیلمبردارى) وحید مقدسى( صدابردار) و . . از عواملی هستند که در جشنواره فیلم رم حاضر بودند.

انتهای پیام/55