سعیده کامران؛ نقاش و طراح لباس درباره سلیقه عمومی جامعه در حوزه مدو لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: باید صادقانه بگویم این روزها لباس‌های ساده کلاسیک چندان طرفداری ندارند و کسی به این لباس‌ها علاقه نشان نمی‌دهد، بنابراین طراحان هم باید پا به پای سلیقه افراد جامعه به خصوص جوانان در این عرصه پیش بروند.

وی درباره استفاده از عناصر تزئینی در لباس ها گفت: طراحان لباس باید سعی در طراحی لباس‌هایی داشته باشند که نقوش سنتی و خط نوشته ها را را در خود جای بدهند و ارزش‌های جامعه را حفظ کنند.

کامران در همین خصوص به نقوش "نارینه " که بر روی لباس‌ها سوزن دوزی می‌شوند اشاره کرد و گفت: نارینه به نقاشی‌های ظریف به کار رفته روی لباس‌ها که اغلب آنها را از نقوش‌ اصیل و فاخر ایرانی الهام می‌گیرند گفته می‌شود.

وی تاکید کرد: یک طراح لباس باید این موضوع را بداند که استفاده مستقیم و کپی برداری از نقوش سنتی نه تنها در آثار نارینه بلکه در طراحی ساده یک لباس هم جایی ندارد.

کامران خاطر نشان کرد: پرهیز از کارهای به اصطلاح سری دوزی و سری کاری باعث حفظ هویت خاص هر پوشش است.

این نقاش در ادامه با بیان اینکه سبک کار او سفارش دوزی است گفت: سبک و اصول کار من اینگونه است که هرگز از هیچ یک از کارها سفارش تولید مجدد نخواهم گرفت و خریداران من اطمینان دارند که لباس خریداری شده تنها متعلق به آنها خواهد بود.

انتهای پیام/62/