حسام اینانلو، آهنگساز و نوازنده کمانچه در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: آلبوم "ابوعطا" به خوانندگی مظفر شفیعی اواسط هفته از سوی انتشارات رهگذر هفت اقلیم روانه بازار موسیقی می‌شود.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: این اثر موسیقایی شامل هفت قطعه براساس گوشه‌های آواز ابوعطا است و قطعات فرم دستگاهی و آواز محور است که تمامی قطعات در قالب بداهه بازسازی شده است. همچنین اشعار این آلبوم از بهار و سعدی است.

این آهنگساز افزود: در این اثر قطعات آهنگسازی نشده است بلکه در ابتدا به همراه اعضای گروه به صورت بداهه تمرین کردیم یعنی اینکه در یک دوره شش ماهه با اعضای گروه به یک زبان مشترک رسیدیم و هنگام ضبط با زبان مشترک موسیقایی به موضوعی تازه دست پیدا کردیم، همچنین قطعه چهار مضراب توسط حسین اینانلو آهنگسازی شده است و یک قطعه از حسام السلطنه در دوره قاجار بازسازی شده است که در این آلبوم وجود دارد.

اینانلو خاطرنشان کرد: هدف ما از انتشار این اثر موسیقایی این است که این فرم آوازی را دوباره ارائه دهیم زیرا این فرم آوازی در حال حاضر بسیار کمرنگ شده است. همچنین بسیاری از موسیقیدانان آثاری را منتشر می‌کنند تا مخاطبان عام را جذب کنند اما ما دوست داشتیم فرم آوازی را که در حال نابودی است دوباره بازسازی کنیم.

حسام اینانلو با اشاره به اینکه مظفر شفیعی از شاگردان برجسته محمدرضا شجریان است، تاکید کرد: در این اثر موسیقایی مظفر شفیعی(خواننده)، حسین اینالو (سه تار)، آبتین غفاری (تنبک) از اعضا و نوازندگان گروه هستند، همچنین من به عنوان نوازنده کمانچه با این گروه همکاری می کنم.

پایان پیام/ 46 /ب