به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، در کنار برپایی مجالس تعزیه در فرهنگسرای نیاوران، از 15 محرم هفت مجلس تعزیه دیگر در محوطه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

پیمان شریعتی مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، در پاسخ به این سئوال که چرا امسال خیمه‌های تعزیه در مقابل تئاتر شهر برپا نشد به هنر آنلاین گفت: این طور نبوده که خیمه‌ها هر سال در این ایام در مقابل تئاتر شهر برپا شود و امسال این عرف شکسته شده است؛ بلکه برپایی این خیمه‌ها مربوط به 3 سال پیش است که بخشی از برنامه‌های "سوگواره عاشورایان" بود و دو دوره آن مصادف بود با ایام محرم که در مقابل تئاتر شهر خیمه زده می‌شد. پس از آن سوگواره منتقل شده به استان گلستان و در آنجا برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: هر ساله کانون نمایش‌های آئینی سنتی و انجمن تعزیه ایرانیان به هرحال مجالسی را در نقاط مختلف تهران و ایران برگزار می‌کنند. امسال از 15 محرم 7 مجلس تعزیه توسط پیشکسوتان عرصه تعزیه با همکاری کانون نمایش‌های آئینی سنتی در محوطه تئاتر شهر خواهیم داشت و مجالس شاه‌چراغ، مسلم، حربن ریاحی ، حضرت علی‌اکبر (ع)،‌ حضرت عباس (ع)، امام حسین‌(ع)، بازار شام از جمله مجالسی هستند که در این شب‌ها اجرا می‌شوند.

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی درباره اجراهای تعزیه که قرار بود به شکل چرخشی در شهر تهران اجرا شود گفت: در راستای حمایت از گروه‌های مختلف تعزیه؛ کانون نمایش‌های آئینی سنتی و دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی تعدادی اجرای تعزیه بوسیله گروه‌های تعزیه جوان برگزار می‌کند که در تالار محراب، میدان امام حسین، محلات تهران و غیره در حال اجرا هستند.

شریعتی از برپایی 10 مجلس تعزیه دیگر خبر داد و افزود: از دهه اول ماه صفر 10 شب تعزیه توسط گروه‌های حرفه‌ای با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی و اداره کل ارشاد تهران بر پا می‌شود و قطعا شروع این برنامه‌ها از مقابل تئاتر شهر خواهد بود.

انتهای پیام/ب