مهسا فروغ نژاد؛ طراح دوخت و لباس در گفت‌و گو با خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین درباره طرح‌های خود که روانه بازار لباس خواهند شد توضیح داد: پنج طرح مانتو طراحی کرده‌ام که با ایده گرفتن از برخی میوه‌ها و سبزیجات است. این پنج اثری که طراحی کرده‌ام بیشتر به لحاظ ترکیب‌بندی رنگ‌هایش شبیه میوه و سبزیجات هستند و باید بگویم به لحاظ ظاهری کمتر شبیه به میوه‌ها هستد و بیشتر رنگ‌هایشان با الهام از انواع میوه است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال از میوه کیوی و سبزی گشنیز برای طراحی این مانتو ها توانستم ایده بیشتری بگیرم. این چند اثر مدرن تا پایان این هفته روانه بازار لباس و حتی بعضی از مزون‌ها خواهد شد.

مهسا فروغ‌نژاد همچنین اشاره‌ای به تعداد اعضای گروه خود کرد و گفت: این گروه از یک طراح لباس دو طراح دوخت و همچنین یک روانشناس برای مقوله رنگ لباس‌ها تشکیل شده است و به کمک یکدیگر این پروژه را طی سه الی چهارماه به پایان رساندیم.

فروغ نژاد افزود: به اتمام رساندن سریع و البته به موقع این پروژه برای من و همچنین گروه خوشایند بود و مطمئنا سرعت در کار و حرفه طراحی هیچ ارتباطی به کیفیت دوخت و طراحی آن ندارد.

وی از ایده‌های گروه خود گفت: ایده گرفتن برای هر طراح لباس یک امر بسیار حساس محسوب می‌شود که در عین حال به مرور زمان نیز این حساسیت‌ها بیشتر هم خواهد شد؛ اما از ایده گرفتن این مانتو ها خیلی ساده بگویم این روزها لباس‌های کمی عجیب و یا مدرن در میان جوانان و نوجوان بسیار رایج شده است، به همین دلیل گروه به سراغ یک ایده نو خلاق رفت تا بتواند به جوانان مشکل‌پسند جامعه در این راستا کمکی کرده باشند.

این طراح ادامه داد: در این طرح‌ها، رنگ‌ها بسیار چشم‌نواز هستند و باید بگویم هرچند مدل لباس‌ها تا حدودی مدرن است اما رنگ‌بندی‌های انجام شده بر روی این مانتوها در جذب مخاطب بی‌تاثیر نیست.

این طراح جوان از الگو و رنگ‌های استفاده شده در این لباس‌ها گفت: این روزها تمام روانشناسان معتقد هستند از رنگ‌های شاد بیشتر در پوشش استفاده شود و به همین دلیل اول به سراغ رنگ‌های شاد رفتم و با مشورت گرفتن از چند طراح قدیمی و همچنین مشتری‌ها به این نتیجه رسیدم که به دنبال یک ایده نو و البته خلاق برویم؛ ضمن اینکه این روزها در برخی از کشورها شاهد طراحی لباس‌های خاص و موفقیت آنها در این زمینه هستیم.

این طراح لباس در پایان گفت: اعضای گروه معتقد هستند پرداختن به طرح‌های خاص برای لباس‌های مدرن و اجتماعی بهتر و مورد پسندتر واقع می‌شوند، قطعا این رنگ‌ها دارای بار روانشناسی هستند، ضمن اینکه این روزها نوجوانان و جوانان کشورمان به دنبال پوشیدن لباس‌های مدرن می‌روند، همچنین باید بگویم این مانتو‌ها قطعا مخاطبین خاص خودش را پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/62/ب